مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: جشنواره بین‌المللی "ماه امت" با حضور هنرمندانی از چهار کشور همسایه و خوانندگان داخلی از دیشب در مشهد آغاز شد و تا هشتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

یوسف اسماعیل زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با هدف تبادلات فرهنگی و معرفی ظرفیت های شهر مشهد به ویژه حاشیه شهر با حضور هنرمندانی از ایران و کشورهای پاکستان، افغانستان، لبنان و یمن برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره با رویکرد هویتی و جهان اسلام برنامه ریزی شده و اجرای خوانندگان نیز در این راستا و با موضوع مشهد، امام رضا (ع) و همچنین آواها و نواهای اسلامی است.

اسماعیل زاده گفت: این جشنواره سال گذشته نیز در منطقه گلشهر مشهد برگزار و با استقبال روبرو شد، امسال نیز با هدف ارائه خدمات فرهنگی در مناطق کم برخوردار در گلشهر و شهرک شهید باهنر این شهر برپا شده است.

به گفته وی، نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی و غذا و خوراکی های کشورهای مختلف نیز در حاشیه این جشنواره برپا شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: این جشنواره هر شب از ساعت ۲۰ تا ۲۳ دایر است و شهروندان می توانند برای حضور در آن با ارسال عدد ۲ به شماره ۱۰۰۰۱۰۸ اقدام کنند.

وی اضافه کرد: خوانندگانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، لبنان، یمن و همچنین "مجید اخشابی و غلامرضا صنعتگر" از جمله هنرمندانی هستند که در این جشنواره اجرای موسیقی دارند.

اسماعیل زاده بیان داشت: این جشنواره مقدمه آغاز رویداد بین المللی مشهد است و طبق مصوبه شورای شهر از عید سعید فطر تا دهه کرامت باید فضای شهر به سمت رویدادهایی برود که نگاه هویتی مشهد در آن غالب باشد.

تبادل فرهنگ و معرفی ظرفیت های مشهد هدف اصلی جشنواره ماه امت

شهرداری مشهد نیز امروز در بیانیه‌ای در خصوص جشنواره ماه امت و انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص رفع محدودیت های کنسرت در مشهد، اعلام کرد: با توجه به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی و رسانه با عنوان "برگزاری کنسرت در مشهد" به اطلاع می‌رساند رویداد بین المللی ماه امت از سال گذشته با هدف تبادل فرهنگ کشور عزیزمان با کشورهای همسایه و مسلمان با محوریت مشهد شروع به کار کرده است.

در ادامه آمده است: این رویداد که با استقبال مردم مشهد الرضا(ع) مواجه شد، در کنار توجه به صنایع دستی، غذا و آداب و رسوم کشورهای مسلمان، به آواها و نواهای اسلامی می‌پردازد که امسال نیز در کنار ایران، کشورهای افغانستان، پاکستان، لبنان، سوریه، عراق، ترکیه و فلسطین حضور خواهند داشت و طی برگزاری رویداد، هنرمندان اسلامی این کشورها به اجرای برنامه های اسلامی خواهند پرداخت.

در بخش دیگری اعلام شده است: با توجه به مطالب منتشر شده و اهداف فرهنگی رویداد بین المللی ماه امت، هدف اصلی این رویداد تبادل فرهنگ و معرفی ظرفیت های شهر مشهد به ویژه حاشیه شهر به مردم و اقشار مختلف بوده و تمامی موازین و قوانین شهر بهشت در این رویداد بزرگ مدنظر قرار گرفته است و تیم برگزاری نیز به این موارد پایبند خواهند بود و هرگونه مطلبی مبنی بر برگزاری کنسرت در مشهد تکذیب می‌شود.

رویداد بین‌المللی ماه امت به مدت ۱۰ شب در خیابان شهرک شهید باهنر در گلشهر برگزار می‌شود.

بلوارهای شهید بابانظر، شهید آوینی، میامی و کشف رود و کانال های منتهی به آن چهار ضلع محله گلشهر را تشکیل می دهند. این پهنه با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، نیمی از مساحت منطقه پنج شهرداری مشهد با ۱۷۵ هزار سکنه را شامل می شود.