تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سلسله نشست‌های رمضانی رییس جمهور با اقشار مختلف گفت: برگزاری این جلسات نشان می دهد رییس جمهور به همه اقشار جامعه پاسخگو است و سعی می کند در فضای صمیمی با استفاده از دیدگاهای همه صنف ها، نقاط قوت و ضعف دولت را بررسی و تحلیل کند.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد دیدار صمیمانه جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و نخبگان جوان حوزه‌های علمیه با آیت‌الله رییسی که شامگاه 29 فروردین انجام شد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای نزدیک کردن دلها، آشنایی، صمیمیت و محبت است و این جلسات می تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت کارها و تسهیل امور داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه روحانیت در تمام سنگرها برای خدمت رسانی به مردم آماده هست، اظهار داشت: در این نشست علما و طلاب جوان به عنوان کسانی که در متن مردم هستند، مجموعه دیدگاهها و مطالعات خود را در موضوعات اجتماعی بیان کردند که به نظر می رسد ارتباط با چنین نیروهای برای مسوولان نیز مفید و تاثیر گذار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بیان دیدگاههای برخی از طلاب در جلسه دیشب با رییس جمهور گفت: تعدادی از طلاب جوان حوزه علمیه نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مسائل داخلی کشور بیان کردند؛

تقوی فضای عمومی این جلسه را بسیار صمیمی توصیف کرد و در عین حال افزود: البته آیت الله رییسی در سفرهای استانی هم با علما دیدارهایی برگزار می کند که در رصد مشکلات کشور اثرگذار است.

این نماینده مجلس یادآور شد: یکی از دغدغه ها و مطالبات طلاب و روحانیون این بود که دولت از ظرفیت های علمی و تخصصی حوزوی که بار اسلامی و معنوی دارد، بیشتر استفاده کند.

وی با اشاره به خواسته روحانیون جهادگر در این جلسه اظهار داشت: پیشنهاد آنها این بود که دولت و رییس جمهور تدابیری اتخاذ کند تا خدمات این گروه برای مردم بیان شود؛ آنها اظهار داشتند که پروژه های مهمی را در کشور به سرانجام رساندند و لازم است این اقدامات به اطلاع مردم رسانده شود زیرا دشمن در فضای رسانه‌ای به دنبال ناامیدی مردم از نظام و انقلاب است.

دولت اقدامات دولت خوبی در حوزه آبرسانی داشته است

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: نخبگان جوان در این جلسه خدمات دولت را نیز متذکر شدند که دولت اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی از جمله پروژه غدیر در خوزستان، آبرسانی دریاچه ارومیه و همدان انجام داده است و صدها کارخانه تعطیل را مجدد راه اندازی کرده است.

تقوی، ارتقای روابط ایران با کشورهای همسایه را از دیگر نکاتی برشمرد که در راه‌اندازی و سطح روابط ایران با کشورهای همسایه ارتقا پیدا کرد و باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری شود و تدابیری اندیشیده شود تا عملکرد دولت بهتر دیده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: بررسی مساله تورم از دیگر موضوعات جلسه دیشب با رییس جمهور بود و درخواست این بود که دولت برنامه‌ریزی های بیشتری برای حل این مشکل و مهار تورم انجام دهد.

دلسوزان نظام، دولت را مخلصانه نقد کنند

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: برگزاری این جلسات نشان می دهد که رییس جمهور به همه اقشار جامعه پاسخگو است و سعی می کند در فضای صمیمی با استفاده از دیدگاهای همه صنف ها نقاط قوت و ضعف دولت را بررسی و تحلیل کند.

تقوی اضافه کرد: لازم است افراد علاقه‌مند و دلسوز نظام دولت را نقد مخلصانه کنند و بارها رییس جمهور تاکید کردند از نقد مخلصانه استقبال می کنیم و از نظریات کارشناسان در جهت پیشرفت کشور استقبال می کنیم.