زنجان - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان گفت: با کمک هفت میلیارد تومانی خیران زنجانی زمینه آزادی ۳۲ زندانی جرایم غیرعمد تا پایان ماه مبارک رمضان جاری فراهم شد.

علاءالدین کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای پویش "زنجان همدل" با هدف جلب مشارکت های مردمی و خیران برای آزادسازی جرایم مالی و غیرعمد، افزود: این تعداد زندانی با کمک های مالی خیران استان و ستاد دیه آزاد خواهند شد.

وی، شمار زندانیان جرایم غیرعمد در استان را ۸۰ نفر ذکر کرد و یادآور شد: ۴۸ زندانی دیگر نیز به تدریج طی روزهای آینده با مشارکت خیران و ستاد دیه و پرداخت جرایم مالی از زندان آزاد می شوند.

کریمی با بیان اینکه تعداد زندانیان جرایم غیرعمد شناور است، افزود: سال گذشته با کمک خیران زنجانی و ستاد دیه استان ۴۶ میلیارد تومان از بدهی زندانیان جرایم غیرعمد در زنجان پرداخت و ۲۳۹ زندانی جرایم مالی غیرعمد از بند رهایی یافتند.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جشن گلریزان امسال بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از سوی خیران برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد جمع آوری شد.

کریمی افزود: در این مدت، ۲ هزار نیک اندیش و خیر زنجانی در جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد مشارکت کردند.