همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن همدان از زمان آغاز به ساخت ۲ سال پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنجشنبه در شورای تامین مسکن استان همدان اظهار داشت: خوشبختانه در مذاکره ای که با رییس بنیاد مسکن کشور و استان انجام شد، بنیاد مسکن ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را بر عهده گرفت که با تکنولوژی به‌روز، مناسب، با کیفیت و دقت بالا در کمترین زمان ممکن ساخته و تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه داد: در حوزه نهضت ملی مسکن شهر همدان با توجه به بارگذاری صورت گرفته در ۱۴۰ هزار هکتار زمین برای بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی، مقرر شد که اقدامات اولیه برای صدور پروانه و پیگیری های لازم توسط بنیاد مسکن در اسرع وقت با کمک نظام مهندسی انجام شود.

استاندار همدان گفت: قبلا نظر بر این بود که ساخت آن در قالب گروه های ساخت به افراد واگذار شود اما با توجه به آنکه هر بلوک به هشت نفر تعلق دارد ممکن است نوع ساخت اشکال مختلفی را پیدا کند و متحدالشکل نشود اما وقتی ساخت واحدها بر عهده بنیاد مسکن باشد کیفیت مصالح بالا و معماری خاص آن تضمین می شود و امیدوارم که بتوانیم شهرک بسیار زیبایی را داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: مقرر شد تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی که باقی مانده بود در این مکان بارگذاری شود و هفت هزار و ۵۰۰ واحد باقیمانده نیز با فراخوانی که به متقاضیان داده می شود بعد از واریز وجه اولیه، براساس تاریخ واریز وجه نوبت گذاری و اولویت بندی شود.

وی با اشاره به اینکه توافقات دیگری نیز در ادامه این اراضی در دست انجام است گفت: توافقاتی برای اراضی پیرامون شهر جورقان نیز صورت گرفته که همگی می تواند در کنار هم مسئله نهضت ملی و مشکل مسکن همدان را حل کند.

استاندار همدان اظهار داشت: راه و شهرسازی گزارشی از تعیین تکلیف هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مِهر باقیمانده در شهرهای استان ارائه داد و برهمین اساس تعدادی از آنها که متقاضی دارد در قالب طرح نهضت ملی واگذار خواهد شد و تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف می شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه طبق توافق شرکت عمران پرند برای ساخت شهرک اکباتانا متعهد شده است ادامه داد: در پهنه هزار و ۲۰۰ هکتاری این شهرک مالکانی وجود دارند که برای توافق با شرکت عمران پرند اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در اسرع وقت اراضی یکپارچه را زیر ساخت ببرند تا بتوانیم بخشی از فاز نهضت ملی مسکن را پوشش دهیم.

همچنین ۱۴۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن همدان از اراضی استانداری همدان حوالی فرودگاه و اراضی باغ میوه در نظر گرفته شده است.