سنندج- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: میزان موارد مثبت بیماران کرونایی از اوایل اسفند پارسال تا کنون در این شهرستان، حدود ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دکتر محمد شاه‌ویسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در حالت زرد و نسبتا پرخطر قرار گرفت، اظهار کرد: در صورت ابتلای فرد به این بیماری همچنان به رعایت محدودیت‌های فردی تاکید می‌شود و افراد مبتلا باید قرنطینه پنج روز خود را رعایت کرده و توصیه های بهداشتی را در این زمینه جدی بگیرند.

وی افزود: این مرکز در همه مراکز تابعه آمادگی دارد به شهروندانی که تاکنون موفق به واکسیناسیون نشده و یا افرادی که دزهای تکمیلی واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، خدمات ارائه دهد.

رئیس مرکز بهداشت سنندج یادآور شد: برنامه های نظارتی و کنترلی این مرکز در همه سطوح جامعه اعم از اصناف و ادارات و مراکز آموزشی و همکاری متقابل مردم و مسئولین در مقابله با کرونا روند روبه کاهش داشته است ولی نباید نسبت به موارد پیشگیرانه اهمالی صورت گیرد.

دکتر شاه ویسی بر لزوم جدیت در رعایت مقررات بهداشتی تاکید کرد و گفت: اگر رعایت پروتکلهای بهداشتی در همه سطوح جامعه و مشارکت و همکاری تمام مردم و اصناف نباشد، شیوع این بیماری با سرعت بیشتر شهروندان را درگیر خواهد کرد و احتمال تغییر رنگ بندی به وضعیت های نارنجی و قرمز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار داریم ادارات و ارگانهای دولتی وخصوصی نسبت به حفظ و اجرای کامل مقررات بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا با ارائه آموزشهای لازم به کارکنان ومراجعان، با این مرکز مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان بیش از ۲ هزار قربانی برجای گذاشته است.