تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶

بوشهر- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: با شناسایی و دستگیری ۱۲ نفر سارق، تعداد ۱۹ دستگاه انواع خودرو سرقتی در سال جاری کشف شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جوشن سهرابی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پلیس آگاهی استان بوشهر با اجرای طرح‌های مستمر مبارزه با سرقت فضا را برای سارقان در این استان ناامن کرده است.

وی افزود: همکاری قابل تحسین مردم با پلیس در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان و افسران پلیس آگاهی و دوایر تجسس کلانتری و پاسگاه‌ها سبب شده که در سال جاری، ۱۹ دستگاه انواع خودرو سرقتی کشف و به مالباختگان تحویل داده شود.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تصریح کرد: عمده سرقت‌های خودرو در استان بوشهر به دلیل کم توجهی افراد مالباخته در روشن گذاشتن خودرو و رهاکردن آن حتی برای مدت زمان کوتاه، استفاده‌نکردن از پارکینگ، اختلاف مالی در انجام‌ندادن تعهدات بین خریدار و فروشنده در معامله خودرو و رهاکردن خودرو بدون قفل‌کردن در کوچه‌ها و خیابان‌ها برای مدت زمان طولانی بوده است.

سهرابی با اعلام این که این نوع بی‌توجهی‌ها توسط صاحبان خودروها در کنار یک سری عوامل دیگر سبب افزایش وقوع سرقت خودرو در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده، عنوان کرد: توصیه پلیس به مردم این است که با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس، زمینه را برای کاهش سرقت خودرو ایجاد کنند.

وی بیان کرد: بررسی‌های کارشناسی پلیس نشان می‌دهد که احداث پارکینگ از سوی دستگاه متولی در خیابان‌ها و محل‌های پرجمعیت و پر تردد می‌تواند در کاهش وقوع این سرقت‌ها مؤثر واقع شود.