به گزارش خبرنگار ایرنا، این دانش آموزان نماز مغرب و عشا چهارشنبه شب را به امامت آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج اقامه کردند و برای دانش آموزان و مادرانشان سفره افطاری ساده گسترده شد.
رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز درحاشیه این مراسم معنوی و تربیتی گفت: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است.
" هادی خان محمدی " از جشن تکلیف به عنوان برنامه ای که آغاز گر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود، یاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم در راستای ترویج احکام دینی برگزار شد تا دانش آموزان با الگو قرار دادن این بانوی اسوه در زندگی سعی کنند تا خود نیز به عنوان الگوی یک زن مسلمان در جامعه ظاهر شوند.
رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: در این جشن معنوی برنامه های فرهنگی ، تربیتی، همخوانی سرود و مسابقه برگزار شد.
وی افزود: رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و خانواده و والدین می توانند با کمک مجموعه های فرهنگی، وظایف دینی را برای آنها تبیین کنند.
نهادینه کردن معارف و مفاهیم اخلاقی تربیتی در بین دانش آموزان
مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: نهادینه کردن معارف و مفاهیم اخلاقی تربیتی در بین دانش آموزان یک برنامه اولویت دار است.
" علی حجرگشت " درحاشیه جشن تکلیف روزه اولی ها افزود: برگزاری جشن های تکلیف دانش آموزی می تواند نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دینی و اعتقادی دانش آموزان ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه استقبال دانش آموزان از برگزاری برنامه های این چنینی بستر بسیار خوبی برای تحقق برنامه های تربیتی است، خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه ها گام مهمی در راستای تحقق ساحت تربیت اعتقادی؛ عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین است.
وی تصریح کرد: یکی از رسالتهای آموزش و پرورش، آشنا کردن دانشآموزان با آموزههای دینی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: دانش آموزان اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند هیچگاه اسیر هوای نفس نمی شوند و از لحاظ سلامت روان، دارای روح و روانی متعالی تر و دارای آرامش و خوشبختی قابل قبولی هستند.
وی افزود: دانش آموزان قبل از هر چیز معلمان را به عنوان الگو قلمداد می نمایند و معلم می تواند با الگوی عملی نقش مهمی در هدایت دانش آموزان ایفا کند.