ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد که این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

طاهر کیامهر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی موجود در آذربایجان غربی، یک هزار و ۱۲۰ کیلومتر به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح در سال گذشته چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت برق آذربایجان غربی هزینه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: از کل اقدامات انجام شده در این خصوص، ۶۷۰ کیلومتر تبدیل در بخش شهری و ۴۵۰ کیلومتر در بخش روستایی محقق شد.

کیامهر گفت: امسال هم اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در شهرستان ها و مناطق با میزان سرقت سیم مسی زیاد، با جدیت دنبال و اجرا می‌شود و مقرر شده تا پایان سال، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تبدیل در این حوزه انجام شود.

وی اظهار کرد: تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، منجر به کاهش قابل توجه تلفات و افزایش پایداری شبکه در استان شده است.