مشهد-ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریمان گفت: هزار و ۴۶۹ نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهر فریمان ثبت‌نام و مشارکت قطعی داشته‌اند که واحدهای مسکونی ۴۰۰ متقاضی در مراحل ساخت و حتی تکمیل قرار دارد.

سید احسان تحصیلدار تهرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مشارکت کنندگان این طرح در شهر فریمان تاکنون ۳۵۸ نفر دستکم ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را پرداخت کرده اند.

وی گفت: طرح نهضت ملی مسکن شهر فریمان در قالب ۲۴۰ قطعه زمین ۲ واحدی تعریف شده و ۴۰۰ متقاضی با اخذ پروانه ساختمانی در حال ساخت منازل مسکونی خود هستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریمان ادامه داد: از ۴۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت، ۲۴۶ واحد در مرحله فونداسیون، ۷۰ واحد در مرحله اسکلت و سقف و ۲۰ واحد مسکونی نیز تکمیل شده و در مرحله نازک کاری هستند و بقیه واحدها نیز در مراحل ابتدایی عملیات ساخت می باشند.

تحصیلدار تهرانی بیان داشت: مالکان ۲۰ واحد مسکونی تکمیل شده در مرحله اخذ مجوزهای آب و برق و گاز و همچنین منتظر ارائه خدمات از جمله روشنایی به منطقه هستند تا پس از ایجاد امنیت نسبی، نازک کاری و نصب تجهیزات و تاسیسات ساختمانی را آغاز کنند.

وی همچنین گفت: تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهر "سفید سنگ" با مشکل مواجه شده اما در شهرهای "فرهادگرد" ۱۹ قطعه زمین و در شهر "قلندرآباد" ۴۹ قطعه زمین برای طرح، تامین شده و در ۲ شهر مزبور متقاضیان برای عقد قرارداد فراخوان شده اند.

شهرستان فریمان با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر دارای چهار شهر فریمان، فرهادگرد، قلندرآباد و سفیدسنگ و ۱۲۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار است.