تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

همدان- سال‌ها از حضور تیم بسکتبال اسدآباد در لیگ‌های ۲ و یک کشور می‌گذرد و هم اینک وقت آن رسیده تا این تیم قدیمی برای صعود عزم خود را جزم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ همدان به عنوان یکی از استان‌های باسابقه در رقابت‌های لیگ یک و ۲ بسکتبال، تاکنون با وجود تلاش فراوان نتوانسته نماینده‌ای در لیگ برتر داشته باشد.

در فصل جاری لیگ دسته اول ملی بسکتبال کشور، اسدآباد تنها نماینده استان همدان به شمار می‌رود و حتی دیگر شاهد حضور همدان و بهار در این عرصه از مسابقات نیستیم.

بسکتبالیست‌های دیار سیدجمال الدین این بار به دنبال صعود به رقابت‌های لیگ حرفه ایی هستند و البته می‌دانند که بازی سختی در روز پایانی دور نیمه نهایی لیگ دسته اول ملی در پیش دارد.

بسکتبالیست‌های دیار سیدجمال الدین این بار به دنبال صعود به رقابت‌های لیگ حرفه ایی هستند و البته می‌دانند که بازی سختی در روز پایانی دور نیمه نهایی لیگ دسته اول ملی در پیش دارد.

اسدآبادی‌ها شب گذشته دست بکار بزرگی زدند و در بازی دوم مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اولی ملی بسکتبال کشور برابر دهکده آفتاب مه گل البرز به برتری رسیدند.

از شکست تا امید به صعود
مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول ملی بسکتبال کشور به گونه‌ای است که ۲ تیم سه بار مقابل یکدیگر به میدان می‌روند و تیمی که بتواند بیشترین برد را کسب کند، به فینال صعود کرده و سهمیه حضور در لیگ حرفه‌ای را به دست می‌آورد.

اسدآبادی‌ها در بازی نخست که ۲۲ فروردین ماه جاری در کرج برگزار شد، مقابل تیم دهکده آفتاب مهگل البرز با نتیجه ۸۷ بر ۷۵ شکست خوردند.

این باخت شرایط آن‌ها را برای صعود سخت کرده بود منتهی در بازی دوم که شب گذشته به میزبانی اسدآباد برگزار شد، شکست در بازی نخست را جبران کردند.

نماینده بسکتبال استان همدان در میان تشویق و حمایت همه جانبه تماشاگران پرشمار خود توانست با نتیجه ۸۴ بر ۸۰ به پیروز برسد تا سرنوشت ۲ تیم برای صعود به بازی پایانی موکول شود.

بازی سوم از مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها در فردا جمعه یکم اردیبهشت ماه به میزبانی هیات بسکتبال اسدآباد برگزار خواهد شد و تیم پیروز میدان راهی فینال می‌شود.

اسدآباد تنها نماینده استان همدان در لیگ دسته اول بسکتبال کشور است که با وجود استعدادهای جوان خود، سال‌ها در این عرصه از مسابقات تیمداری می‌کند.