کرمان - ایرنا - رییس ستاد اقامه نماز جمعه کرمان گفت: مراسم نماز عید فطر در شهر کرمان از ساعت چهارو نیم صبح آغاز و اقامه نماز راس ساعت ۶:۳۰ صبح به امامت حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اقامه می‌شود.

مهدی صدفی روز پنجشنبه در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه درهای مصلی امام علی (ع) برای حضور نمازگران کرمانی از ساعت چهار و نیم باز خواهد بود، افزود: نماز عید فطر در شهر کرمان ساعت ۶:۳۰ صبح در مصلی این شهر اقامه می‌شود.

وی تاکید کرد: روز عید فطر از ساعت چهار و نیم صبح نمازگزاران در مصلی کرمان حضور خواهند داشت و تا شروع نماز برنامه‌هایی مانند قرائت دعای ندبه، قرائت قرآن، اجرای سرود و تواشیح و برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد.

رییس ستاد نماز جمعه کرمان گفت: نمازگزاران کرمانی در روز عید فطر برای شرکت در آیین این نماز به موقع و قبل از زمان اعلام شده برای اقامه نماز در مصلا حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: اتوبوس‌های شرکت واحد نیز از ساعت چهار صبح آماده ارائه خدمت به نمازگزاران کرمانی هستند و برای رفت و برگشت مردم را در ۲ نوبت به محل مصلی منتقل می‌کنند.

صدفی با اشاره به اینکه نمازگزاران برای شرکت در نماز عید سعید فطر وسایل شخصی مانند زیرانداز، مهر و سجاده همراه خود داشته باشند، بیان کرد: هماهنگی با مدارس اطراف مصلی امام علی (ع) انجام شده و نمازگزاران برای پارک خودروها شخصی می‌توانند از این اماکن استفاده کنند.

وی بیان کرد: افرادی از سوی ستاد اقامه نماز به منظور جمع‌آوری زکات فطریه در مصلی حضور دارند و مردم می‌توانند فطریه خود را از این طریق این افراد پرداخت کنند.

رییس ستاد نماز جمعه کرمان گفت: روز اول شوال روز عید سعید فطر بوده که یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و تاکید فراوانی برای برگزاری نماز این عید شده و خداوند متعال وعده پاداش یک ماه روزه‌داری و تزکیه نفس را برای این روز داده است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرمایند رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است.