تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

قرچک - ایرنا - حاجیه خانم جیران اکبری، مادرشهید سرافراز محبعلی فلاح روز پنجشنبه پس از سال‌ها مجاهدت، دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاجیه خانم جیران اکبری که در راه دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از فرزندان خود را تقدیم راه الله کرده، پس از سال‌ها مجاهدت و به دلیل کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافتت.

طبق برنامه قرار است پیکر این مادر شهید امروز پنجشنبه از ساعت ۱۶ در محل امامزاده بی‌بی زبیده قرچک برگزار شود.

فرماندار شهرستان قرچک با صدور پیامی، درگذشت این مادر شهید را تسلیت گفت.

علیرضا فاتحی‌نژاد گفت: خبر درگذشت بانوی با اخلاص و فداکار مرحومه حاجیه خانم اکبری، مادرِ گرامی شهید والامقام محبعلی فلاح از دلاورمردان دوران دفاع مقدس موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

وی افزود: این مادر گرانقدر که خود الگوی صبر و استقامت است، در راه رضای خداوند متعال و در مسیر دفاع از وطن و انقلاب اسلامی، عزیزترین و بهترین سرمایه خود را تقدیم اسلام نمود که این خود نشان از عظمت روحیه ایثارگری و صبر و باور ایشان داشت.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب مصیبت وارده را به خانواده‌ معزز شهید فلاح و همچنین مردم شهید پرور شهرستان قرچک تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و همجواری با فرزند شهیدش مسألت دارم.

شهید محبعلی فلاح در ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۳۹ در شهر سقز استان کردستان به دنیا آمد. این شهید سرافراز با شروع جنگ تحمیلی وارد جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در ۲۷ اسفند سال ۱۳۶۶ در منطقه حلبچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهرستان قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۵۰ شهید، ۲۷ شهید مدافع حرم نیز، ۷۵۰ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۰۰ جانباز بالای ۲۵ درصد و ۱۲ جانباز بالای ۷۰ درصد به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.