کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امریکا در حال ناامید جلوه دادن ماست، گفت: با توجه به اینکه امید و عقلانیت مربوط به نظام و انقلاب است، باید همه با عقلانیت به پیش برویم.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: باید بدانیم این انقلاب برای ما ارزان تمام نشده. ۳۰۰ هزار نفر برای پیروزی این انقلاب جان خود را فدا کرده اند.

وی تاکید کرد: با وجود گرانی‌ها و مشکلات طاقت فرسا، اما اسلام و انقلاب ما در دنیا نمونه است.تمامی دنیا می‌خواهد که قدرت جمهوری اسلامی را داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به سالگرد حمله نظامی امریکا اشاره کرده و گفت: در حمله نظامی آمریکا به طبس لشکر خدا به نفع انقلاب و اسلام عمل کرد و با شن و باد نیروهای آمریکا را زمین‌گیر کرد.

وی به سوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت سپهبد قرنی فرمانده کل ارتش و سردار حجازی اشاره کرد و گفت: این شهیدان سرمایه های بزرگ انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین دانشجویان را سرمایه‌های کشور دانست و گفت: آینده انقلاب در دستان این جوانان عزیز است.

وی در خطبه اول نماز جمعه گفت: خدا همه ما را دعوت به تذکر،توجه و بندگی می‌کند و باید اطاعت کنیم چون راه و مسیر انسان همین است.

آیت الله علما اظهار داشت: زندگی مادی و دنیوی انسان توام با غفلت است. امور دنیا طوری ما را مشغول می کند که یک سری چیزها را فراموش می کنیم و فراموش و این غلفت سم مهلکی است.

وی عنوان کرد: قرآن روابات و امامان همه سفارش می‌کنند که متوجه و بیدار باشیم و از عمرمان به خوبی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین گفت: انسان خلاصه و عصاره عمر را در وصیت نامه خود می‌گوید.امیرالمومنین در وصیت به فرزندان خود فرزندانش را توصیه به تقوا می‌کند.

وی افزود: تقوا نه کهنه می شود نه از بین می رود بلکه همیشه برای انسان سرمایه است. این سرمایه را نباید به راحتی از دست داد.