همدان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: تولید و توزیع ثروت در جامعه باید عادلانه باشد و گرنه جامعه به سستی کشیده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: آموزه های قرآن کریم باعث قوام جامعه است و قوام جامعه از نظر قرآن برخورداری از ثروت است تا بتوان حوائج روزمره را تامین کرد.

وی یکی از تحلیل های نادرستی که در جامعه وجود دارد را انجام رفراندوم عنوان کرد و ادامه داد: رفراندوم باید از سازوکار قانونی خودش پیگیری شود.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: برخی از احکام الهی و بخشی از مسایل پیچیده و سیاسی که کارشناسان در آن وحدت ندارند، قابل رفراندوم نیست.

امام جمعه همدان تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را مطرح کردند که به معنای توجه مردم به سرنوشت خودشان است و توصیه به مشارکت حداکثری مردم داشته اند.

آیت الله شعبانی موثقی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همیشه در انتخابات از رای مردم حمایت کردند، به رای مردم ملتزم بوده و رای مردم به هرکسی بوده ایشان توجه کرده اند چرا که رای مردم مبتنی بر فهم و تحلیل سیاسی آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: پیامبر اکرم (ص) اعلام کردند که اگر می دانستید ماه مبارک رمضان چه برکاتی دارد آرزو می کردید تمام سال رمضان باشد چرا که رمضان ماه مردان خداست.

آیت الله شعبانی موثقی یادآور شد: ماه رمضان ماهی است که گناهان در آن کمتر می شود و خیلی از انسانها از آتش جهنم نجات پیدا می کنند.