گچساران - ایرنا -امام جمعه گچساران گفت: انسجام و همبستگی مسلمانان در صفوف به هم فشرده نماز عید فطر از برکات این آیین است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید امین الله حجازی روز شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر گچساران با بیان اینکه پرداخت زکات فطریه بر مسلمانان توانمند واجب است افزود: دادن زکات فطره که موجب تقسیم شادی بین فقیر و غنی می‌شود از دیگر برکات این عید بزرگ اسلامی است.

وی تصریح کرد:نماز عید فطر، شکرانه توفیق در بندگی خداوند متعال است.

حجازی اظهار کرد: عید فطر تجلی اوج بندگی و عبودیت پروردگار و بازگشت انسان به فطرت الهی است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: عید فطر جشن مومنانی است که با یک ماه روزه داری تمرین تقوا کرده‌اند.

حجازی افزود: از مردم به ویژه افراد توانمند خواست کمک به فقرا و نیازمندان را فراموش نکرده و با کمک‌های خود، دل خانواده‌های نیازمند را شاد کنند.

حجازی روزه در ماه رمضان را بسیار ارزشمند و دارای ثواب بسیار دانست و گفت: پوشش خطا از جانب خدا، ارتقا درجه ایمان و تقوای فرد مسلمان و تزکیه بدن و روح، از جمله دستاوردهای روزه است.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل جوانان منطقه بیکاری است که برای حل آن باید قوانین دست و پاگیر در راه تولید و سرمایه‌گذاری برطرف شود.

امام جمعه گچساران با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: دشمنان نظام و انقلاب می دانند نیروی های مسلح ما از این انقلاب حراست می کنند نسبت به این نیروها کینه دارند .

حجازی ابراز کرد: امروز اقتدار نیروهای مسلح کشور نظام سلطه را نگران کرده است.

وی تصریح کرد: دوم اردیبهشت نیز مصادف با زمین پاک است و همه ما باید از محیط زیست و منابع طبیعی کشورمان به خوبی صیانت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجو و ولایتمدار گچساران پس از یک ماه میهمانی پروردگار و روزه داری، در صفوف به هم پیوسته، نماز عید سعید فطر را با شکوه خاصی گچساران کردند.