تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

قصرشیرین- ایرنا- نماز باشکوه عید سعید فطر صبح امروز (شنبه) با حضور مرزنشینان مومن و نمازگزار قصرشیرینی در مقابل درب مسجد جامع خیابان ولیعصر این شهرستان مرزی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین معنوی با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان، به امامت حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه اقامه شد.

امام جمعه قصرشیرین در خطبه های نماز عید فطر با تبریک عید به همه مسلمانان و به خصوص مردم شهید پرور قصرشیرین با توصیه همگان به تقوا، گفت: تقوا باید در همه امور فردی، سیاسی و اجتماعی ما رعایت شود و این دستور مولای متقیان علی(ع) است که باید شیعیان است.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: خداوند می فرماید: روزه برای من است و پاداش این روزه را خودم می دهم و این به معنای آن است که کسی که روزه واقعی بگیرد به مقام عند الهی می رسد و معنای دیگر این است کسی که روزه بگیرد شبیه خدا می‌شود و این روزه خواص است.

وی ادامه داد: در ماه رمضان خدا شرایط مهمی را مهیا کرده که انسان مومن به سمت گناه نرود و در این ماه شیطان در غل و زنجیر است.

امام جمعه قصرشیرین گفت: خودسازی یکی از نکات مهم این ماه است که مقدمه جامعه سازی است و معنویتی که در ماه مبارک است به جامعه سرایت کند تا شرایط بهتر و جامعه ای با ایمان تر و سالم تر داشته باشیم.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از خطبه های عید فطر با اشاره به اینکه مساله زکات مقدم بر نماز شده و پاک کننده مال است افزود: بنا بر روایات باید از غروب عید آن را کنار بگذارند که واجب موکد است و تکمیل کننده این عبادت است و کسی که زکات فطره دهد خدا تا سال دیگر وجود و نفس او را حفظ می‌کند.


وی همچنین با بیان اینکه شیطان قسم خورده که ما را از مسیر الهی منحرف کند، گفت: این مساله مهمی است که از معنویات خود حراست کنیم.

او بر حفظ معرفت‌ها را که در این ماه کسب کردیم تاکید کرد و گفت: اولیا و ائمه (ع) همواره دعا می‌کردند به ماه رمضان سال بعد برسند و این ماه اسباب لطف و رحمت خدا به بندگان است.

در حاشیه این مراسم معنوی و عبادی پایگاه هایی نیز برای جمع آوری زکات فطره ایجاد شده بود.

نماز عید سعید فطر همچنین در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به امامت امامان جمعه این شهرستان ها و در فضای باز با حضور نمازگزاران برگزار شد.

همچنین پایگاه هایی از سوی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی به منظور جمع آوری زکات فطریه مردم در محل اقامه نماز عیدفطر برپا شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.