بندرعباس - ایرنا - مدیر تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه افزایش ۴۰ درصدی تولید گندم در این استان پیش‌بینی شده است، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، ۱۱ مرکز در شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، میناب، بستک و پارسیان محصول گندم کشاورزان هرمزگان را به صورت تضمینی خریداری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، عیسی برخورداری پور روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم (۱۸ فروردین ماه امسال) تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده است.

وی بیان کرد: کار خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی به عنوان مباشر شرکت غله وخدمات بازرگانی تا پایان خردادماه ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان خاطرنشان کرد: از زمان برداشت تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم متعلق به شهرستان حاجی‌آباد با بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تعاون روستایی هرمزگان در سال گذشته، با حمایت‌های دولت سیزدهم، در امر خرید تضمینی گندم بوده و امیدواریم امسال نیز همچون گذشته در این امر پیشرو باشد.

گندم در استان هرمزگان از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال کشت شده و برداشت این محصول نیز از نیمه فروردین‌ماه آغاز و تا نیمه خردادماه هر سال ادامه دارد.

در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان هرمزگان به زیرکشت گندم رفته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن با رشد ۴۰ درصد، محصول برداشت شود.