ایلام - ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان ایلام از ورود سامانه بارش های نقطه ای و رعد و برق پراکنده به این استان خبر داد و گفت: در پی ورود این سامانه، احتمال مخاطراتی از جمله رگبار و رعد و برق نقطه ای و وزش باد نسبتا شدید در ساعاتی از طول روز وجود دارد.

سیروس نادری زرنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اظهار کرد: سامانه بارش های نقطه ای و رعد و برق پراکنده از روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه در نقاط مختلف این استان آغاز و تا پایان اواخر وقت روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با اعلام هشدار هواشناسی-سطح زرد دراستان، یادآور شد: این سامانه، از نظر پتانسیل بارشی در دسته ضعیف قرار دارد اما به علت بالا بودن شاخص های ناپایداری احتمال تقویت نقطه ای آن وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: در پی ورود این سامانه به استان، احتمال مخاطراتی از جمله رگبار و رعد و برق نقطه ای و وزش باد نسبتا شدید در ساعاتی از طول روز در نقاط مختلف استان به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

نادری زرنه با تاکید بر اینکه خطر صاعقه بویژه در ارتفاعات احتمال آبگرفتگی موقتی معابر در نواحی پر بارش وجود دارد، افزود: توصیه می شود که اقشار مختلف مردم در زمان های یاد شده از صعود به ارتفاعات و همچنین از اتراق در حریم رودها و مسیل ها حتی در نواحی کم بارش به علت بارش در بالا دست خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مطابق با پیش بینی ها هم اکنون در برخی از نقاط شمالی استان شاهد شکل گیری توده های همرفتی هستیم و در برخی از این مناطق گزارش رگبار و رعد و برق بهمراه تگرگ مخابره شده است.