اردبیل - ایرنا - اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص ناپایداری‌های جوی و نفوذ سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان اردبیل از روز یکشنبه (سوم اردیبهشت) تا اواخر وقت سه‌شنبه (پنجم اردیبهشت) هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، بر این اساس ، ناپایداری جوی و فعالیت سامانه بارشی گاهی توام با رشد ابرهای همرفتی و تندباد موقتی ، بارش باران غالباً بصورت رگبار و رعدوبرق (بویژه در ساعات بعدازظهر و عصر) و تندباد موقتی در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ انتظار می‌رود.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق کوهستانی ، احتمال برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها ، احتمال جاری شدن روان آب ، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال لغزندگی جاده‌های کوهستانی از مخاطرات این پدیده جوی است.

اطلاع‌رسانی به عشایر جهت جلوگیری از بردن احشام به دامنه کوه‌ها و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از تاکیدات مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل در این مدت می‌باشد.

مرکز پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین به شهروندان توصیه کرده است از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

این مرکز به کوهنوردان نیز توصیه کرده است از صعود به ارتفاعات به ویژه قله سبلان اجتناب کنند.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

برچسب‌ها