بوشهر- ایرنا- نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی گفت: فاطمی امین وزیری موفق در اغلب حوزه های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در همه موضوعات مرتبط با این وزارتخانه موفق عمل کرده است

حجت‌الاسلام موسی احمدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص عملکرد وزیر صمت دولت سیزدهم، اظهار داشت: امروز افکار عمومی از وضعیت کیفی و کمی خودرو و عرضه آن رضایت ندارد و لازم است وزارت صمت این مساله را مدیریت کند اما با این وجود همچنان نظر مثبتی در خصوص استیضاح وزیر صمت در این برهه ندارم.

نماینده کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تحریم های ظالمانه غرب که بر بازار خودرو اثر گذاشته است، افزود: وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم توانست با دیپلماسی مناسب، کشورهای همسایه را به سمت ایران جلب و جذب کند که وزارت صمت نیز در همین راستا حرکت کرده و توفیقاتی را در توسعه تجارت خارجی با همسایگان داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام های انجام شده از سوی وزارت صمت برای رشد تولید و مهار تورم گفت: این دو مقوله به یکدیگر گره خورده اند؛ در دهه گذشته کشور در زمینه تورم وضعیت خوبی نداشت که سبب شده بود آینده اقتصادی غیرقابل پیش بینی و ریسک سرمایه گذاری افزایش یابد.

احمدی با بیان اینکه دولت سیزدهم رشد تولید را در دستورکار خود قرار داده است، افزود: نگاه کلان دولت سیزدهم براساس راهبرد رهبر معظم انقلاب مبنی بر مولد سازی و بهبود وضعیت شرکت‌های نیمه کاره و ورشکسته با تزریق مالی بوده که این سیاست در حال انجام است.

ساختار وزارت صمت باید تغییر کند

نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی وزارت صمت را یک وزارتخانه با حوزه وظایف وسیع دانست که باید در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت فعالیت کند و در عین حال بر بازارها نیز نظارت داشته باشد که با توجه به گستره فعالیت های آن، دولت پیشنهاد تشکیل یک سازمان یا وزارت بازرگانی را داده است.

احمدی در ادامه عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت را موفق دانست و گفت: باید ساختار این وزارتخانه عریض و طویل تغییر کند.

وی همچنین گفت: نگاه من همیشه نگاه تعاملی با دولت بوده و وزیران قطعاً باید پاسخگوی مجلس باشند؛ سئوال و استیضاح حق نمایندگان است که استیضاح کنندگان برای خود دلایلی دارند اما نظر نهایی با مجلس است و وزیر صمت می تواند با بیان توضیحات کافی، نظر قاطبه نمایندگان را جلب کند.

احمدی درباره رهنمودهای رهبر انقلاب در خطبه های نماز عید فطر مبنی بر همدلی قوا اظهار داشت: ایشان همیشه قوای سه گانه را به همدلی، صفا، صمیمیت، همراهی و رفع موانع توصیه کردند تا مشکلات مردم حل شود.