تهران- ایرنا- صدها تظاهرکننده ضد جنگ روز یکشنبه در دوسلدورف آلمان تجمع کردند تا علیه ارسال تسلیحات از سوی دولت این کشور به اوکراین اعتراض کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری بی‌ان‌ان، معترضان نماینده گروه‌های سیاسی مختلف بودند و بنرهایی با پیام‌هایی مانند «جنگ در اوکراین را متوقف کنید» و «صلح، نه جنگ» حمل می‌کردند.

آنها خواستار توقف تحویل تسلیحات به اوکراین شدند و از دولت خواستند تا بر مذاکرات صلح آمیز برای حل مناقشه با روسیه تمرکز کند.

شعارهای آنها بر این نکته تاکید داشت که تحویل تسلیحات به اوکراین تنها باعث تشدید درگیری می‌شود و نه تنها شهروندان اوکراینی بلکه سربازان آلمانی را نیز به خطر می‌اندازد. این تظاهرات مسالمت‌آمیز بود و بر لزوم راه حل دیپلماتیک برای پایان درگیری تاکید داشت.

آلمان بازیگر کلیدی در جستجوی راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین بوده است با این حال، احتمال تحویل تسلیحات به اوکراین باعث انتقاد و نگرانی برخی آلمانی‌ها شده است.

منتقدان استدلال می‌کنند که تحویل تسلیحات می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر شود و آلمان باید به جای آن بر تلاش‌های دیپلماتیک تمرکز کند.

به گزارش ایرنا، هزاران شهروند آلمان پیشتر و در ادامه راهپیمایی‌های صلح عیدپاک (ایستر - یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۹ آوریل ۲۰۲۳) از دولت این کشور پایان ارسال سلاح به اوکراین و تلاش برای برقراری فوری آتش‌بس را خواستار شدند.

تنها در شهر هامبورگ حدود یک هزار و پانصد نفر در این راهپیمایی که با شعار «پیش‌گیری از جنگ جهانی سوم» برگزار شد، شرکت کردند.

برگزارکنندگان تجمع در هامبورگ نیز از دولت آلمان خواستند تا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده و در راستای برقراری یک آتش بس فوری میان کی‌یف و مسکو تلاش کند.

در همین حال، در شهر فرانکفورت نیز حدود چهار هزار نفر به خیابان‌ها آمده و آغاز مذاکرات صلح و پایان جنگ در اوکراین را خواستار شدند.