تهران- ایرنا- نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین راه حل برای رفع مشکلات این است که دولت و مجلس با یکدیگر راهکاری مشترک بیابند تا بیانات اخیر رهبری در زمینه حفظ اتحاد قوا عملیاتی شود.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در خصوص بیانات اخیر رهبری مبنی بر لزوم حفظ اتحاد سه قوه و پرهیز از حاشیه ها اظهار داشت: مصداق عینی این موضوع همکاری در موضوعات مرتبط با معیشت مردم، تورم و اشتغال است که مورد مطالبه مردم هستند و باید نظر سه قوه در این زمینه‌ها واحد شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر اجرای یک برنامه در حوزه اقتصادی موفقیت نبود، باید علل آن نقد و بررسی شود نه اینکه شکست آن به به گردن دیگران انداخته شود که این کار با روحیه اتحاد و همدلی سازگاری ندارد.

نقدعلی با اشاره به اینکه استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان مجلس است، یادآور شد:‌ پاسخگویی وزیر به سوالات و ابهامات نمایندگان منافاتی با اتحاد و انسجام ندارد و وزیر می تواند نمایندگان را با خود هراه کند.

وی در عین حال خواستار آن شد که در صورت طرح سوال و استیضاح از وزرا، دولت و مجلس هر دو با یکدیگر راهکاری برای برون رفت از مشکل پیش آمده پیدا کنند.

این نماینده مجلس توضیح داد: وقتی مجلس دلایل وزیر را در موضوع مطرح شده شنید و متوجه شد ریشه مشکل در جای دیگری است، باید مسیر جدیدی را برای حل مشکل پیدا کند.

نقدعلی ادامه داد: برای نمونه سیاست قیمت گذاری کالاهای پایه‌ای از جمله فولاد، سنگ آهن و کالاهایی که در تولید برخی اقلام از جمله خودرو و لوازم خانگی به کار می رود، در بورس کالا و قیمت گذاری بر اساس قیمت های جهانی نادرست بود که افزایش قیمت برخی کالاها را به دنبال داشته است.

نماینده مردم خمینی شهر افزود: به نظر می رسد مجلس باید کارگروهی برای تشخیص قانع کننده بودن یا نبودن توضیحات وزیر معین کند تا ریشه مشکلات مشخص شود.