قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر در مجموع ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت به زیرساخت‌های مختلف این شهرستان وارد کرد.

«صدرالله بابلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها در مجموع به بخش های راهداری شامل ابنیه فنی، دهنه پل ها و شانه راه ها، بخش زراعت، باغبانی، دام و کشاورزی وارد شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع خسارت های وارد شده ۶۵ درصد به باغات این شهرستان که بیشتر باغات گوجه سبز منطقه پیران را شامل می شود، وارد شده و در مجموع به میزان ۶۰ میلیارد تومان است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه گفت: همچنین ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به زیرساخت های شهری و فضای سبز منطقه قصرشیرین وارد شده است.

بابلی افزود: همچنین میزان خسارت وارد شده به زیرساخت های راه، ابنیه فنی و دهانه ی پل ها نیز سه میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در بخش امور آب نیز ۴۰۰ میلیون تومان خسارت به دریچه های آبگیر و رسوب بر، بندها و کانال های سنتی روستای خاتون وارد شد.

سرپل‌ذهاب ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی سالانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات هر سال برداشت می‌شود.

به گزارش ایرنا، در پی ورود سامانه بارشی اخیر به سرپل ذهاب در مجموع بیش از ۵۰ میلی متر باران بارید که باعث سیلاب در این شهرستان شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.