مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی طی یک ماه اخیر ۸۰.۴۳ درصد کاهش یافت.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌های استان طی یک ماه گذشته از ۴۶ مورد در سوم فروردین ماه امسال به ۹ مورد در سوم اردیبهشت ماه رسیده است.

وی ادامه داد: این ۹ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت درمان هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین طی این بازه زمانی تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی با کاهش حدود ۶۲ درصدی از ۱۸۹ مورد به ۷۲ مورد کاهش یافته است که ۶۸ نفر از آنان در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

پهلوان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۲۶ بیمار جدید در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

وی ادامه داد: طی این بازه زمانی هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی و مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت و گزارش شده است.

این مسوول اظهار کرد: استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا به منظور قطع چرخه انتقال این ویروس در جامعه مورد تاکید است.

پهلوان با تاکید بر اینکه همچنان تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند از عموم مردم خواست در صورت ابتلا به علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت راهنمایی های لازم به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی سطح یک و دو مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۶۰۶ هزار و ۶۸۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و پنج نفر رسید.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۵۶ هزار و ۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۶۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۱۱۲ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۲۲ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۳۰۲ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده‌ و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۱۳۶ دُز رسیده است.

هم اکنون چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۲۳۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.