اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۲۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید سعید فطر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

به گزارش روز دوشنبه روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌ستی استان مرکزی، «مصطفی مرزبان» افزود: ظرفیت مراکز اقامتی استان در تعطیلات عید سعید فطر به بیش از ۲۲ هزار نفر رسید.

وی بیان کرد: با آغاز موج جدید سفرها همزمان با عیدسعید فطر از ۲۹ فروردین‌ماه تا ۲ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بیش از ۲۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان ساکن شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان پس از فعالیت در ایام نوروز در تعطیلات عید فطر نیز به مسافران و گردشگران خدمت‌رسانی کردند.

مرزبان افزود: در این مدت یک هزار و ۱۶۶ نفر در هتل‌ها، چهار هزار ۴۱۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه هزار و ۳۱۲ نفر در مهمان‌پذیرها و ۲۶ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند و مراکز بوم‌گردی‌ استان نیز پذیرای ۶۰۹ نفر و خانه مسافرها پذیرای ۸۸ نفر بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: اقامت یک هزار و ۱۹۷نفر نیز در مجتمع‌های خدمات بین راهی، هشت هزار و ۳۸۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی گزارش شده است.

مرزبان با بیان اینکه در این مدت ۱۳ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری استان انجام شده است، اظهار کرد: ۶ واحد از تاسیسات گردشگری استان به دلیل ارائه خدمات مناسب به گردشگران تشویق شدند.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.