دزفول-ایرنا- خط تولید کاغذ مقوا از ضایعات روز پنجشنبه با حضور رییس جمهور و هیات همراه با صرف ۱۲۰ میلیارد تومان در شرکت کارتن محمد دزفول افتتاح شد.

به گزارش ایرنا محمد پویه، مدیرعامل شرکت کارتن محمد، روز پنجشنبه در جریان افتتاح این خط تولید در محل شرکت کارتن محمد واقع در شهرک صنعتی شماره یک دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: ماده اولیه ورق کارتن که صنعت کارتن و یک صنعت مادر است از سال ۱۳۴۲ در کاغذپارس هفت تپه راه اندازی شده بود پس از آن در استان خوزستان با این ظرفیت، شکل و تناژ مجموعه تولیدی کاغذ نداشتیم که اکنون این خط در شرکت کارتن محمد با تجهیزات به روز و پیشرفته فعال شده است.

وی افزود: راه اندازی خط تولید کاغذ مقوا در این شرکت زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به همراه داشته که تاکنون ۳۰ نفر جذب شده و بقیه نیروها به تدریج جذب خواهند شد.

مدیرعامل شرکت کارتن محمد با اشاره به اینکه با استخدام این افراد، تعداد نیروهای مشغول به کار در این شرکت به ۳۰۰ نفر خواهد رسید، بیان کرد: برای راه اندازی این خط تولید ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۵ میلیارد آن از محل تسهیلات بانک توسعه تعاون و مابقی آورده شخصی است.

پویه اظهارکرد: در این خط تولید از کاغذ باطله، کاغذ تولید می‌شود که طی آن کاغذهای باطله با بازیافت به چرخه باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه در گام دوم این خط تولید که سال آینده افتتاح می شود، کاغذ تحریر تولید خواهد شد، افزود: شرکت کارتن محمد بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن در سال ظرفیت صادرات دارد که محصولات این شرکت علاوه بر خوزستان و استان‌های همجوار به عراق نیز صادر می‌شوند.

شرکت کارتن محمد فعالیت خود را از سال ۸۰ در زمینه تولید کارتن آغاز کرده و طی این ۲۱ سال توانسته زنجیره خط تولید خود را به صورت کامل تکمیل کند.
۱۸ هزار تن کاغذ بسته بندی، ۲هزار و ۴۰۰ تن ورق کارتن، یکهزار و ۲۵۰ تن کارتن و ۷۰۰ تن جعبه در سال در شرکت کارتن محمد تولید می شود.

به گزارش ایرنا، جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی خوزستان روز پنجشنبه با حضور آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان و تعدادی از اعضای هیات دولت به صورت نمادین در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان صبح پنجشنبه همراه با ۱۱ وزیر و پنج معاون از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، افتتاح طرح‌های آبرسانی به چند روستا و بازدید مانیتورینگ از پروژه آب غدیر، افتتاح پالایشگاه هویزه، دیدار با مردم اندیمشک و شادگان، دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی، فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان است.