یاسوج- ایرنا- فرماندار کهگیلویه گفت: برای تسریع در روند اجرایی ۵۰میلیارد تومان اعتبار به سد خاکی سرپری این شهرستان تخصیص داده شد.

سید عبدالعزیز موسوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تکمیل این طرح ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت های شرکت نفت و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: این طرح بعد از ۲سال تعطیلی روند اجرایی آن از سوی پیمانکار با سرعت خوبی در حال اجرا است.

موسوی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ۴۵۰ هکتار از زمین های حاصلخیز حومه غربی شهرستان آبیاری خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت طرح سد سرپری سه میلیون متر مکعب با ارتفاع ۲۷ متر و طول تاج ۲۰۳ متر است که نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد.

موسوی اعلام کرد: سد سرپری در مسیر جاده اصلی بهبهان- پاتاوه- دهدشت و با هدف تقویت زیرساخت های گردشگری و کشاورزی در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این سد هزینه شده تاکید کرد: پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده سد سرپری به مرحله آبگیری برسد.

سد سرپری کهگیلویه در سال ۹۰ کلنگ زنی شد و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهرستان کهگیلویه جزو شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد هست که به دلیل عدم توسعه نیافتگی در حوزه های مختلف از محرومیت عمیقی رنج می برند و با احداث این سد در دولت سیزدهم روند توسعه آن همگام با برنامه های محرومیت زدایی دولت شتاب بیشتری خواهد گرفت.