زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: شهر حلب با ۲۱ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارشهای روز گذشته تاکنون این استان را به خود اختصاص داد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی ها در مناطق مختلف استان زنجان از شامگاه دوشنبه آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد که در این مدت شهر زنجان نیز سه میلیمتر بارندگی را ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه بارشهای رگباری و رعد و برق بعداز ظهر امروز نیز در استان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: این الگوی بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها را به دنبال خواهد داشت به همین دلیل هموطنان باید از تردد و توقف در کنار رودخانه ها، مسیل ها همچنین قرار گرفتن در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی یادآورشد: دمای هوا امروز به طور نسبی کاهش خواهد یافت و از روزهای آینده با افزایش تدریجی دما، هوای گرمی در استان حاکم می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهر زنجان هم اکنون پنج درجه سانتیگراد است، گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه خنک تر شده است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۲۲ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۴، ابهر ۱۱ و ۲۳ درجه، آببر ۱۸ و ۳۰ درجه، سلطانیه هشت و ۲۱ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی یادآورشد: طی ۲۴ ساعت گذشته قیدار با ۷ درجه خنک ترین و گیلوان با ۳۱ درجه گرمترین مناطق استان زنجان به ثبت رسید.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود