تهران-ایرنا- منابع خبری اعلام کردند که ارتش سوریه مواضع تروریست های جبهه النصره را هدف حملات راکتی و توپخانه ای قرار داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، درحالی که ارتش سوریه به نقض آتش بس از سوی جبهه تروریستی النصره در منطقه «کاهش تنش» پاسخ داد، نظامیان ترکیه تعرض به روستاها در منطقه «عین عیسی» و جاده بین المللی «ام فور» در ریف شمالی رقه را افزایش دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با الوطن تاکید کرد که یگان های ارتش سوریه که در ریف حماه واقع در شمال غربی منطقه «کاهش تنش» فعالیت دارند با حملات توپخانه ای سنگین مواضع تروریست های جبهه النصره را هدف قرار دادند.

این منبع افزود که یگان های فعال در ریف ادلب نیز با حملات توپخانه ای و راکتی مواضع تروریست ها در الباره، الفطیره، کفرعوید، سفوهن، کنصفره، بینین و الرویحه در منطقه «جبل الزاویه» واقع در ریف جنوبی ادلب را هدف قرار دادند.

این منبع گفت که این حملات به مواضع جبهه النصره و هم پیمانان آن، در پاسخ به تجاوزهای اخیر تروریست ها به مراکز نظامی در ریف جنوبی و شرقی ادلب انجام شد.

در بادیه شرقی نیز یگان های ارتش سوریه عملیاتی زمینی علیه بقایای گروهک تروریستی داعش انجام دادند.

یک منبع میدانی نیز اعلام کرد که عملیات روز گذشته ارتش سوریه علیه بقایای داعش در بادیه حمص شرقی و دیرالزور غربی متمرکز بود.

از سوی دیگر، نیروهای ترکیه و گروه های وابسته به آن با حملات توپخانه ای، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در روستای «صیدا» و جاده بین المللی«ام فور» را هدف قرار دادند.

خبرگزاری کردی «هاوار» اعلام کرد که نظامیان ترکیه علاوه بر جاده «ام فور» دو روستای «جهبل» و «طیبه» در شرق، ناحیه «عین عیسی» را نیز هدف قرار دادند.

در این میان نیروهای روسیه یک گذرگاه بین منطقه «جدید عکیدات» و «طابیه» در شرق دیرالزور که نیروهای «قسد» برای قاچاق از آن استفاده می کنند را بستند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب، استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد تا بدون خونریزی، تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

برچسب‌ها