تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با حضور در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به طور مستقیم به پرسش‌های شهروندان پاسخ داد که پیش از این «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مرکز حضور یافته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» روز سه شنبه و در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و از ساعت ۱۳ تا ۱۴ پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بود.

در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم، دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان به تماس‌های تلفنی مردمی ۲۰ فروردین ماه امسال با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آغاز شد و تاکنون "سید رضا فاطمی امین" وزیرصمت و "سید حمید سجادی" وزیر ورزش، "سید صولت مرتضوی" وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مرکز حضور یافتند.

این بار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به عنوان پنجمین مهمان در برنامه هفتگی «پاسخگویی بی‌واسطه اعضای هیات دولت به مطالبات مردمی» شرکت کرد.

دهقانی در پاسخ به شهروندی از تهران که خود را دبیر معرفی کرد، درباره طرح پیشنهادی استفاده از جلبک برای کاهش آلودگی گفت که این طرح در گفت و گو با شهردار تهران مطرح و استفاده می‌شود.

معاون رییس جمهور در پاسخ به گلایه پژوهشگر زن که در حوزه نانو برای کسب تسهیلات با وعده‌های سراب روبرو شده است گفت: همت شما را تحسین می‌کنم اما همه موضوعات پیگیری می‌شود و تا یک ماه آینده نتیجه آن مشخص می‌شود. اصل کار ما صداقت و تعهد به وعده های داده شده است که در این راستا عزم ما جدی است.

دهقانی این را هم گفت که من خودم شرکت دانش بنیان داشتم و درد آن را متوجه می شوم و تجربه البته یکسالی هست که خداحافظی و سهام خود را واگذار کردم.

معاون رییس جمهور درباره استفاده از ظرفیت سرباز شرکت‌های دانش بنیان گفت یکی از کمک های ارزشمندی که ستاد کل نیروهای مسلح با موافقت رهبری انجام داد این بود که شرکت‌های دانش بنیان که نیروهای کلیدی آن مشمول سربازی می‌شود با تاییدیه معاونت علمی سربازی خود را در همان شرکت بگذارند و یک نیروی متخصص و کلیدی شرکت کار فناورانه خود را انجام دهد هر سال ٨٠٠ نفر مشمول آن می‌شوند.

وی ادامه داد: اکنون که تعداد شرکت‌ها نزدیک به ۸۵۰۰ رسیده و با همین روند پیش برویم برای ایجاد شرکت‌های جدید نیاز به این امکان افزایش می‌یابد و با موافقت اولیه و اصولی از ستاد کل امیدواریم ظرفیت سرباز فتاور نیروهای کلیدی شرکت‌های دانش بنیان به ظرفیت ١٠ هزار تا افزایش یابد.  

حجت السلام احمد صالحی رییس مرکزنظارت بر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پایان گفت که سامانه نظارتی ۶١٣٣ پل ارتباطی جامعه نخبگانی و دانش بنیانی با دولت و ارایه دهنده نقطه نظرات و پیگیری مطالبات آنهاست.

به گزارش دور نخست پاسخگویی برخط دولتمردان ششم آذرماه ۱۴۰۱ با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، کلید خورد و ششم فروردین ماه امسال با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پایان یافت.

در دور نخست رئیس‌جمهور در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و پای درد دل‌ها و دغدغه‌های برخی شهروندان نشست که برای نخستین بار بود یک رئیس‌جمهور با حضور در این مرکز مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز نظارت بر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پیش‌تر در گفت‌وگو با ایرنا یکی از اقدامات مهم و متفاوت این مرکز را در مقایسه با دولت‌های گذشته، حضور اعضای کابینه در ۳ ماه گذشته از جمله حضور آیت‌الله رئیسی برشمرد و گفته بود که رئیس جمهور در بهمن ماه امسال بدون واسطه در این مرکز حاضر شد و پای دغدغه‌های مردم نشست که این نخستین بازدید رئیس جمهور از راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی در تاریخ انقلاب بوده و تاکنون سابقه نداشته که رئیس قوه مجریه در مرکز حاضر شود و پای حرف مدیران مرکز بنشیدند که این اقدام وی اهمیت جایگاه این مرکز را به اثبات رساند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی درباره پیگیری‌های مطالبات مردمی در سامانه برخط پاسخگویی مردم گفت: تک‌تک تماس‌ها و دستورهای اعمال شده توسط اعضای کابینه در قالب فُرمی به مرکز تحویل داده می‌شود و مرکز از طریق اداره کل ارتباطات سفرها آن را به دفتر وزیر ابلاغ و دفتر هم پیگیری می‌کند تا در مدت زمان مشخص نتیجه آن اقدام به مرکز گزارش شود؛ اگر نتیجه به مرکز ارائه نشود، اداره کل بازرسی نظارت ارزیابی عملکرد مرکز، پیگیری نهایی را برای اجرایی شدن دستور انجام می‌دهد.