تهران- ایرنا- شاعر و منتقد ادبی کشور با تاکید بر اینکه عباس براتی‌پور معلم خوبی در شعر بود، گفت: آموزش شعر کار دشواری است و هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد، او معلم، شاعر و مدیر بود.

سعید بیابانکی درباره حضور عباس براتی‌پور در ارتش و تاثیرش بر فضای آن به خبرنگار ایرنا گفت: انسان‌های فرهنگی هرجایی قرار بگیرند، آن محیط را به رنگ خودشان در می‌آورند و هرگز به رنگ محیط در نمی‌آیند. آقای براتی‌پور در ارتش همینطور بود و همچنین حدود ۲۰ سال برگزاری یکشنبه‌های شعر حوزه هنری در نتیجه تلاش او برگزار شد و از او به ما به ارث رسیده است.

عباس براتی‌پور با کلمه، شعر و ادبیات زندگی کرد و در یکم اردیبهشت، روز سعدی از دنیا رفت و در روز تولدش به خاک سپرده شد

این منتقد ادبی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شاعران از دل نشست‌های ادبی که براتی‌پور برگزار کرد، بیرون آمدند، ادامه داد: آقای براتی‌پور معلم خوبی در شعر بود و الفبای شعر را به همه می‌آموخت، این کار دشواری است؛ من هنوز چنین توانایی ندارم. برخی شاعرهای خوبی هستند اما توانایی معلمی ندارند، آقای براتی‌پور توانایی معلمی داشت، معلم، شاعر و مدیر بود. اگر در ارتش به سوابق او مراجعه کنید می‌بینید که چه کارهای بزرگی انجام داده است.

اردیبهشت، ماه شاعران است

بیابانکی اردیبهشت را ماه شاعران خواند و ادامه داد: آقای براتی‌پور در این ماه فوت کرد و در روز تولدش (چهارم اردیبهشت) به خاک سپرده شد؛ این‌ها همه نشانه است و نشان می‌دهد انسان‌ها جوری از دنیا می‌روند که زیسته باشند، آقای براتی‌پور با کلمه، شعر و ادبیات زندگی کرد و در یکم اردیبهشت، روز سعدی از دنیا رفت و در روز تولدش به خاک سپرده شد.

سعید بیابانکی و مصطفی رحماندوست

این شاعر با تاکید بر اینکه راه براتی‌پور ادامه دارد، توضیح داد: هنوز افرادی مانند او هستند، سرهنگ مهدی خادمیان در نیروی هوایی، پرویز بیگی حبیب‌ آبادی در نیروی هوایی که مدیر انتشارات فصل پنجم، از بهترین ناشران شعر در کشورند و بسیاری از افراد دیگر در این حوزه فعال هستند.