بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با وجود توزیع روزانه ۴۵۰ هزار متر مکعب آب شرب در استان بوشهر، با کمبود آب در بخشی از نقاط استان مواجه هستیم که بخشی به دلیل مصرف‌های غیرمجاز و به خصوص خانه‌باغ‌ها است.

به گزارش ایرنا، ابوالحسن عالی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منابع آب شرب در استان بوشهر محدود و تنها راه دغلبه بر مشکلات، مصرف بهینه و صحیح توسط شهروندان است.

وی افزود: آبفا مسئول تامین آب خانه‌باغ‌ها، گلخانه‌ها و دام‌های سنگین نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: امسال برخورد با انشعابات غیرمجاز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی شرکت آبفا استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نیز اقدامات موثری در شناسایی انشعابات غیرمجاز با مصرف بالا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف آب شرب در سطح استان از میانگین کشوری بسیار بیشتر است.

عالی عنوان کرد: ۹۰ درصد مشترکین آب در این استان بخش خانگی است و بر اساس بررسی به عمل آمده ۲۰ درصد از هدر رفت آب مربوط به انشعابات یا مصارف غیر مجاز می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته با همکاری دستگاه‌های نظارتی با قاطعیت انشعابات غیرمجاز را جمع آوری می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به تعییرات اقلیمی که با افزایش دما و کاهش بارش‌ها همراه است، چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد هر چند با وجود پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان، به دنبال افزایش ظرفیت تولید آب شرب هستیم.