اسلام‌آباد- ایرنا- ماهیت انفجار مرگبار شب گذشته در مرکز پلیس ضدتروریسم در شمال غرب پاکستان درحالی بحث برانگیز شده است که یک گروه تازه تاسیس موسوم به "جنبش جهاد پاکستان" مدعی پذیرفتن مسوولیت این حادثه توسط یک عامل انتحاری شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، دو انفجار پشت سرهم در مرکز پلیس ضدتروریسم موسوم به "سی‌تی‌دی" واقع در شهر "سوات" در استان خیبرپختونخوا را به لرزه درآورد و باعث تخریب ساختمان این مرکز امنیتی و خسارت به دیگر واحدهای در اطراف محل حادثه شد.

پلیس پاکستان اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان حادثه شب گذشته به ۱۶ نفر رسیده و دست کم ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. پلیس امروز اعلام کرد که جمع بندی‌های آنان هیچ گونه حمله انتحاری یا تهاجم از بیرون را تایید نکرده و به نظر می‌رسد جرقه ناشی از اختلال در شبکه برق باعث انفجار در محل نگهداری مهمات شده است.

این درحالی است که نخست وزیر پاکستان شب گذشته در حساب کاربری رسمی خود در توییتر با محکومیت انفجار در مرکز پلیس ضدتروریسم در شهر سوات، آن را یک حمله انتحاری عنوان کرد.

برخی از منابع خبری پاکستان نیز امروز اعلام کرد که یک گروه تازه تاسیس و البته مجهول الهویت موسوم به "جنبش جهاد پاکستان" مسوولیت انفجار در سوات را برعهده گرفته و مدعی شده است که یک فرد انتحاری این گروه حاضر به منفجر کردن مرکز پلیس ضدتروریسم شد.

براساس این گزارش، گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که یکسال اخیر به حملات خود علیه نیروهای امنیتی این کشور افزوده، درخصوص انفجار شب گذشته در سکوت کرده است.

طالبان پاکستانی اخیرا برخی از سیاستمداران این کشور از جمله وزیر امور خارجه و احزاب پیشرو در استان خیبرپختونخوا را تهدید به حمله کرده است.