به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمدطیب صحرایی» روز سهشنبه در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از عملیات بهسازی فرودگاه بین المللی کرمانشاه بیان داشت: پرواز از کرمانشاه به سلیمانیه ، بغداد و نجف در حال بررسی است و این موضوع قطعا تاثیر مثبتی بر فضای اقتصادی استان خواهد داشت.
وی در خصوص عملیات بهسازی فرودگاه کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه باند اصلی فرودگاه قابل استفاده نیست و امروز ناچار به نوسازی کامل هستیم و با پیش بینی مالی و فنی امیدواریم کمتر از یک سال زمان ببرد تا این خدمت را به مردم تقدیم کنیم.
صحرایی افزود: در این مدت از باند شماره ۲ استفاده و محدودیت هواپیماهای پهن پیکر خواهیم داشت و پروازها از طلوع تا غروب خواهد بود.
استاندار کرمانشاه خطاب به مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، تاکید کرد: درخواست ما این است که تا آنجایی که ممکن است تعداد پروازها کاهش نیابد تا نیاز مردم دچار مشکل نشود و مسیرهای مشهد و کیش همچنان پوشش داده شود.
صحرایی تصریح کرد: در فضای استان محدودیتی برای پشتیبانی از این طرح نداریم و معاونت عمرانی استانداری به صورت مستمر پیگیر کار خواهد بود، ضمن اینکه اصل پروژه به چند قطعه تقسیم بشود تا به موازات کار پیش برود.
طبق وعده ای که «حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز داد، عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین المللی کرمانشاه تا آبان ماه به اتمام می رسد.
برآورد اولیه اعتبار این طرح ۴۵۰ میلیارد تومان است اما سیدی وعده داد که به دلیل اهمیت استراتژیک فرودگاه کرمانشاه هیچگونه محدودیت اعتباری و نقدینگی وجود نداشته باشد و با کار شبانه روزی طرح در کمترین زمان به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق این فرودگاه بین المللی کرمانشاه به مقاصد داخلی جابه جا شدند.
با اتمام کار نوسازی باند این فرودگاه، هواپیماهای پهن پیکر اجازه نشست و برخاست در آن را خواهند داشت و علاوه بر افزایش شمار پروازها ظرفیت جابجایی مسافر از طریق این فرودگاه به ۲ تا ۲.۵ برابر ظرفیت فعلی در سال خواهد رسید.
فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده است و در بخش پروازی به عنوان فرودگاه مرکزی فرودگاه های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استانهای غربی دارد که با انجام بیش از ۵۰ پرواز برنامهای هفتگی به پنج مقصد داخلی نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه استان ایفا کرده است.
هماکنون از ۲۰ درصد ظرفیت فرودگاه کرمانشاه استفاده میشود که به دلیل کمبود ناوگان هوایی، بخش عمده تقاضای مردم مغفول مانده است.