بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در سطح ملی به خصوص در تخصیص اعتبارات باید استان به صورت ویژه و خاص دیده شود تا گام موثری در راستای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت سه‌شنبه شب در دیدار حجت‌الاسلام "محمد قمی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در بعد فرهنگی و حوزه تبلیغات اسلامی با توجه به ظرفیت استان همکاری و همراهی لازم را خواهیم داشت اما نیاز است که در سطح ملی هم به این استان توجه ویژه و خاص شود.

وی از خراسان جنوبی به عنوان استان علم و ایمان یاد کرد و گفت: اما با تمام برتری‌های استان در بعد فرهنگی ولی متاسفانه در زمینه زیرساخت‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مناسبی نداریم و در این خصوص در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حال رقم خوردن است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همراهی و همدلی بسیار خوب مسئولان خراسان جنوبی در راستای ارتقای استان در بعدهای مختلف، عنوان کرد: نیاز است به این استان در سطح ملی بیش از گذشته توجه شود.

وی به نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار دیدارهای مردمی رئیس جمهور در سطح کشور در این استان در فضای باز برگزار شد و با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

قناعت افزود: مردم خراسان جنوبی در دیدارهای مردمی رئیس جمهور با حضور گسترده خود خط شکن بودند.

وی اظهار داشت: در زمینه ارتقای زیرساخت‌های استان در سفر نخست رئیس جمهور، مصوبات بسیار خوبی داشتیم و اتفاقات بسیار خوبی در خراسان‌جنوبی رقم خورد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه اقدامات بسیار خوبی در دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی در حال رقم خوردن است اما باز هم در زمینه زیرساخت‌ها مشکل داریم و نیازمند نگاه ویژه از سطح ملی هستیم.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه در سال گذشته به خراسان جنوبی و برگزاری کرسی آزاد اندیشی ایشان با دانشجویان گفت: این دیدار و برگزاری کرسی آزاد اندیشی نشان‌دهنده فضای باثبات و فرهنگی این استان است.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمی بسیار متدین و نجیب و همراه و همسو با نظام است اضافه کرد: مردم استان در همه انتخابات گذشته مشارکت بسیار بالایی داشته‌اند.

وی با اشاره به حضور بسیار خوب و باشکوه مردم خراسان جنوبی در نماز جمعه اظهار داشت: این حضور باشکوه نشان دهنده تدین و دینداری مردم منطقه است.