بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی گفت: طرح پاکسازی مناطق مختلف خراسان جنوبی از نیمه اسفند سال گذشته تا پایان فروردین امسال اجرا شد و ۲۲۳ نفر خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ علیرضا فولادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای این طرح دغدغه شهروندان ساکن در مناطق یادشده رفع شد.

وی گفت: در این مدت تمامی مسیرهای ورودی به خراسان جنوبی با تلاش و اقدامات هوشمندانه پلیسی با هدف مقابله قاطع با سوداگران مرگ، کنترل و ردیابی شد همچنین در اجرای این طرح ۳۸ کیلو و ۸۴ گرم انواع مواد مخدر کشف و یک باند قاچاق در استان متلاشی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده مواد مخدر کشف شده از باندهای قاچاق تریاک بوده است افزود: ۲ پاتوق مصرف مواد مخدر نیز برابر دستور مقام قضایی پلمب و هفت دستگاه خودرو توقیف شد.

وی تصریح کرد: طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده و مبارزه با خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر پس از بررسی و تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته توسط کارشناسان در محلات آلوده شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

سرهنگ فولادی از شهروندان خواست به منظور مشارکت در طرح‌های پلیس، هر گونه خرید و فروش در محله خود را از طریق سامانه ۱۱۰ به اطلاع ماموران انتظامی برسانند و مطمئن باشند که موضوع از طریق کارشناسان این پلیس بررسی و رسیدگی خواهد شد.