بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا استان در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی ۹۱ مورد متخلف شناسایی شده که ۴۸ مورد آن مربوط به خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ قدرت الوانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی براساس قانون و مطالبات مردمی به ویژه کاربران فضای سایبر در حال اجراست و پلیس فتا به منظور مقابله با بی عفتی و هنجارشکنی، تمامی فعالیت‌های آتلیه‌ها، باشگاه‌ها، مزون‌ها، مدلینگ‌ها و عرصه‌های مختلف در فضای مجازی را پایش می‌کند.

وی بیان کرد: در ۱۵ روز آغاز اجرای این طرح با توجه به مصادیق مجرمانه درخصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی حجابی، تن نمایی، لایوهای مستهجن غیراخلاقی و پیکر تراشی تاکنون بیش از هزار و ۸۶۰ رصد عام انجام شده که از این تعداد ۹۱ مورد متخلف شناسایی شده و ۴۸ مورد آن مربوط به استان خراسان جنوبی بوده که اقدامات لازم در حال انجام است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی گفت: تیم‌های ویژه رصد و عملیاتی پلیس فتا در استان به شکل ۲۴ ساعت فعال هستند و هنگام مشاهده هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی در اسرع وقت با شناسایی مرتکبان، اقدام متناسب بازدارنده را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی افزود: این عملیات‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی در اختیار و توسعه اشراف سایبری برخط، با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های خاص عملیاتی و پایش شبانه‌روزی هر گونه فعالیت مجرمانه حول محورهای ترویج و اشاعه فحشا و موارد سوء اخلاقی، انجام می‌شود.

سرهنگ الوانی اظهار داشت: مردم یقین بدانند پلیس فتا با همکاری سازمان‌های مرتبط، اهتمام ویژه‌ای برای مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه و فعالیت‌های مجرمانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه‌یابی، دوست‌یابی، مدلینگ و اخاذی در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی، مراتب را از طریق سامانه ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری یا سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.