سنندج - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در راستای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران باید از ظرفیت‌های دولتی و مردمی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: توجه به مقام شهدا یک مسوولیت عمومی است و ما در مسایل اجتماعی و اجتماعی سازی این مهم باید تلاش و از دولتی سازی افراطی آن دوری کرد.

وی افزود: در حال حاضر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که ۹۰۰ هزار نفر از این تعداد را خانواده ایثارگران تشکیل می‌دهند.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نفر از این خانواده‌ها از دولت حقوق و کمک معیشتی دریافت می‌کنندف افزود: با وجود رشد چشمگیر بودجه، به دلیل وضعیت موجود اقتصادی کشور، این حقوق پاسخگوی نیازهای زندگی‌ این خانواده‌ها نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه ایثارگری در کل کشور با مشکلاتی مواجه هستند، ادامه داد: برخی از مشکلات موجود از جمله اشتغال و مسکن باید بصورت منطقه‌ای حل شود و ما نیز در مرکز زمینه لازم را فراهم می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: سال گذشته هشت هزار نفر از ۳۳ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا استخدام شدند اما مدرک تحصیلی ۴۰ درصد آنان زیر دیپلم بود.

وی یادآور شد: کردستان یکی از استان‌هایی است که همواره برای دفاع از نظام و انقلاب جانفشانی کرده و از همان روزهای اولیه انقلاب تاکنون مورد هجمه و توطئه دشمنان بوده‌ اما هیچگاه کنار نکشید و همواره دشمنان را ناکام گذاشت.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: شناسنامه‌ای برای استان کردستان تهیه و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود، ضمن اینکه با همت دولت و مجلس شاهد روند رو به رشد در تحقق بودجه و ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا بوده‌ایم.

توجه و نگاه نظام و انقلاب به خانواده شهدا است

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیدار گفت: تنوع شهدا در سطح استان کردستان و اتفاقاتی که در این منطقه رخ داد، شهدای این استان را متمایز کرده لذا باید توجه جدی تری به وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران این استان شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: کردستان تنها استانی است که از ۲۳ بهمن سال ۵۷ مورد درگیری و حمله دشمنان قرار گرفت و در طول ۴۴ سال گذشته نیز همواره در تمام عرصه‌های دفاع از نظام و انقلاب حضور پررنگ داشته است.

وی با بیان اینکه امروز همه ما در مقابل خانواده شهدا و ایثارگران مسئول هستیم، گفت: توجه نظام و انقلاب به سمت جامعه ایثارگری است، هرچند از آنسوی مرزها نیز تخریکاتی وحود دارد اما رضایت قابل قبولی دارند و این روند خدمتگذازگری باید، تداوم داشته باشد و حای پر رنگ‌تر هم شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین بر تلاش برای استخدام فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواستار فراهم کردن زمینه برای بهره مندی انان از تسهیلات کم بهره فراهم شود.