مشهد - ایرنا - آیین دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر سیدمحمدحجازی روز چهارشنبه در دانشگاه سجاد مشهد برگزار و یاد و خاطره این سردار شجاع گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم به میزبانی سپاه ناحیه سلمان مشهد و با حضور مسوولان سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، خانواده شهید و جمعی از دانشجویان در سالن همایش دانشگاه سجاد مشهد برگزار شد.

رییس بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در این مراسم با اشاره به دوران همرزمی خود با شهید حجازی گفت: این شهید بزرگوار از همان روزهای نخست جنگ تحمیلی مانند شهدای بزرگواری همچون سردار محمد بابا رستمی از مشهد در جبهه‌های جنوب حضور یافت.

سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی افزود: در ادامه حضور شهید در دوره‌های مختلف پس از جنگ، در مقطعی که داعش با هجوم همه جانبه در عراق حضور داشت و احتمال می رفت بغداد و نجف و دیگر مناطق را به تصرف در آورد حاج قاسم سلیمانی وارد عراق شد و چند قرارگاه مهم در بغداد و دیگر مناطق برپا کرد و داعش را عقب راند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی که شهید سردار سلیمانی در عراق مشغول بود امور سوریه، لبنان و فلسطین به سردار گرانقدر حجازی سپرده شده بود.

همرزم شهید حجازی افزود: سربازی اهل بیت(ع) و ولایت بالاترین افتخار شهدای ما بود که این سربازی با مهار هوای نفس برای تحقق زندگی متعالی فراهم شده است.

سردار اسدی زنده بودن را از صفات حیوانی و زندگی کردن برای رسیدن به تعالی را هدفی انسانی دانست و گفت: در طول دوران دفاع مقدس و پس از ان سردار حجازی با حضور در کشورهای مختلف و از جمله سوریه و لبنان به دنبال زندگی متعالی بود و در جریان این سفرها همسر ایشان نیز در کنار شهید سختی‌ها را به جان می‌خرید.

همچنین در این آیین دختر سردار شهید حجازی دل نوشته ای را قرائت کرد و در پایان نیز از همسر و خانواده شهید تجلیل شد.

سردار شهید سید محمد حجازی جانباز عالیقدر پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی به فیض شهادت نایل آمد.