تهران-ایرنا- یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در کاخ سفید گفت که صلح با کره شمالی نه با حسن نیت بلکه از طریق نمایش قدرت و زور بدست خواهد آمد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "آسوشیتد پرس", وی همچنین متعهد شد که هرگونه پاسخ به حمله هسته‌ای احتمالی از سوی کره شمالی شامل تسلیحات اتمی آمریکا خواهد شد.

یون در کنفرانس خبری مشترک با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: صلح پایدار در شبه جزیره کره به طور خودکار اتفاق نمی‌افتد. ما می‌توانیم از طریق برتری قاطع نیرو و نه صلح کاذب بر اساس حسن نیت طرف مقابل, به صلح دست یابیم.

وی تاکید کرد: آمریکا و کره جنوبی توافق کرده‌اند که در صورت حمله هسته‌ای از سوی کره شمالی، رایزنی‌های فوری دوجانبه در سطح ریاست‌جمهوری را انجام دهند و قول داده‌اند که با استفاده از تمام نیروی اتحاد خود از جمله تسلیحات هسته‌ای آمریکا، به سرعت، قاطعانه و به صورت جدی به این حمله پاسخ دهند.

به گزارش ایرنا, جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود اعلام کرد: یک حمله اتمی کره شمالی به «پایان» کار رژیم این کشور منجر خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری پس از دیدار با یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: یک حمله اتمی کره شمالی به «پایان» کار رژیم این کشور منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: حمله اتمی کره شمالی علیه آمریکا یا متحدانش غیرقابل قبول است و هر رژیمی که چنین اقدامی انجام دهد، به پایان خواهد رسید.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه " اقدامات کره شمالی نقض آشکار تحریم‌ها است" در مورد بازدارندگی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی افزود: «نکته اصلی این است که ما همکاری نزدیک‌تری با کره جنوبی خواهیم داشت» .

بایدن اضافه کرد: آمریکا و کره جنوبی در برابر اهرم‌های اقتصادی که از روش‌های قهری استفاده می‌کنند, ایستادگی می‌کنند.

وی همچنین افزود ، در دیدار با همتای کره جنوبی خود" درباره صلح و ثبات در تنگه تایوان گفتگو کرده است.

بایدن در مورد همکاری آمریکا و کره جنوبی گفت: "ما در همه زمینه‌ها از فضا گرفته تا فناوری و پزشکی همکاری خواهیم کرد. عملکرد خوب اقتصادی کره جنوبی به نفع آمریکا است. ما رشد اقتصادی کره جنوبی را به عنوان یک منفعت برای آمریکا و همچنین آزادی در سراسر جهان می‌دانیم.