دزفول - ایرنا - معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: چهار هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی به همت دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ به چرخه تولید بازگشت که با احیای این واحدهای تولیدی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم احیا و ۸۰ هزار شغل جدید ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امیرحسین مدنی روز پنجشنبه در جشن احیای ۱۶۰ واحد صنعتی و تولیدی خوزستان در شرکت کارتن محمد دزفول با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال مردمی کردن اقتصاد است گفت: احیای هشت هزار واحد تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل در امسال هدف گذاری شده است.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: برای ۱۶۰ واحد احیا شده خوزستان در دولت سیزدهم ۶ هزار اشتغال ایجاد کرده است.

مدنی خوزستان را دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی دانست پیشران اقتصادی دانست و گفت: صندوق سرمایه گذاری خصوصی به عنوان تامین کنند منابع مورد نیاز فعالیت های اقتصادی در این استان ایجاد شود.

وی مواد اولیه را یکی از مشکل های پیشروی واحدهای تولیدی دانست و گفت: ایجاد صندوقی متشکل از واحدهای صنعتی بالادستی برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت تامین مواد اولیه از جمله پیشنهادها برای رفع این مشکل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جشن احیای ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده خوزستان روز پنجشنبه با حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم با صرف هفت هزار میلیارد تومان در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن راه آهن اهواز اندیمشک، افتتاح طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، افتتاح طرح‌های آبرسانی به چند روستا و بازدید مانیتورینگ از طرح انتقال آب غدیر، افتتاح پالایشگاه هویزه، دیدار با مردم اهواز، اندیمشک و شادگان و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به خوزستان است.