کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به ضرورت گسترش طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان گفت: ۱۸۰ روستای استان البرز هم اکنون با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت آبفا استان البرز ، "مجتبی عبداللهی" در نشستی که با حضور معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در کرج برگزار شد، افزود: ۲۰ روستای استان فاقد تاسیسات آبرسانی است که باید با الحاق این روستاها به طرح بزرگ جهاد آبرسانی مشکل آنها برطرف شود.

وی گفت : برنامه ریزی برای اجرای پروژه های آبرسانی استان در حال پیگیری است و شرکت آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز آماده شروع مرحله دوم جهاد آبرسانی به روستاها هستند.

مهدی خان احمدی" معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در این نشست با اشاره به اهمیت آبرسانی به مناطق محروم و فاقد تاسیسات آبرسانی گفت : قرارگاه امام حسن مجتبی (ع ) و کمک خیرین البرز ظزفیت مناسبی برای شتاب بخشی به طرح جهاد آبرسانی روستایی است .

وی تاکید کرد: امروز پروژه‌های آبرسانی توسط گروه های جهادی متخصص با نگاه فنی در کنار تفکر جهادی به یک الگوی مناسب و راهگشا در کشور تبدیل شده است.

"حمیدرضا نامداری" مدیرعامل آبفای البرز نیز در این نشست گفت: مرحله اول طرح محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی در ۶ روستای تابعه شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.

وی افزود : احداث ۲ مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، یک مخزن هوایی، ۳۵ کیلومتر لوله گذاری و نصب و بازسازی ۲ هزار انشعاب آب با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در مدت کمتر از یکسال در روستاهای هیو، سلطان آباد، خیرآباد، ایقربلاغ، قاسم آباد و بختیار به پایان رسید.

وی گفت: با توجه به تنش آبی در ۱۸۰ روستای استان البرز ضرورت دارد مجموعه وزارت نیرو و سپاه همچون مرحله اول طرح جهاد آبرسانی با کمک یکدیگر مرحله دوم را آغاز کنند.

نامداری تاکید کرد : برای محرومیت زدایی از این روستاها در مرحله دوم می توانیم ۹۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار داشته باشیم.

استان البرز ۳۰۰ روستا با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر دارد.