تبریز - ایرنا - فرماندار سراب با اشاره به تلاش های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای بازگشت دوباره کارخانه نساجی " سیما بافت " به چرخه تولید، افزود: از یکسال گذشته برای احیای این واحد تولیدی تلاش شده و تعداد کارگران این واحد از ۵۷ نفر به ۲۲۰ نفر رسیده است . 

علی جهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازسازی سالن ریسندگی این کارخانه خاطرنشان کرد: این سالن در فروردین ماه سال ۸۷ دچار حادثه آتش سوزی شده بود که با صرف هزینه ای افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال بازسازی شده و هم اکنون دارای ۱۰۵ هزار دوک ریسندگی است .

وی اعلام کرد: مرحله دوم کارخانه سیما بافت در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است .

وی با بیان اینکه برای تکمیل این طرح افزون بر چهار هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد، گفت: با بهره برداری از مرحله دوم این کارخانه برای ۵۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد می شود.

جهانی با بیان اینکه مرحله دوم این کارخانه شامل سالن های بافندگی و رنگرزی است، افزود: ۵۰ دستگاه بافندگی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده و برای نصب سوله های این سالن ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است .

فرماندار سراب اعلام کرد: اکنون در این واحد تولیدی روزانه ۱۵ هزار مترمربع انواع پارچه های شلواری پیراهنی و مانتویی تولید و روانه بازارهای تهران می شود .

به گزارش ایرنا، کارخانه سیما بافت تا سال ۸۷ با تعداد بیش از ۶۰۰ کارگر فعالیت می کرد که بعد از حادثه آتش سوزی این واحد تولیدی تعطیل شده بود .

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی از این واحد احیا شده دیدن کرد.

محمد باقر قالیباف همچنین از محل پروژه شهر فرودگاهی سراب بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه سراب در ۳۰ کیلومتری این شهرستان در مسیر جاده روستای بیرجن به سراب در زمینی به مساحت ۶۰۰ هکتار با کاربری مسافری و باری ساخته می شود.
مراحل مطالعه برای ساخت فرودگاه از حدود ۶ سال پیش آغاز شده است و موافقت کمیته دایمی هوا و فضای کشوری را کسب کرده و اکنون موافقت اصولی برای اجرا را نیز اخذ کرده است.