سنندج- ایرنا- تعدادی از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان روز پنجشنبه در نشست با امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مطالبات، دغدغه‌ها وخواسته‌های خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه در یک سفر ۲ روزه، در استان کردستان حضور یافت و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سنندج دیدار کرد و پس از آن در جلسه شورای فرهنگ ترویج و شهادت شرکت کرد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی همچنین در اولین روز سفر خود به استان کردستان، در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز حضور یافت.

معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز پنجشنبه نیز در دومین روز سفر خود به استان، در سالن تربیت بدنی اداره کل ورزش و جوانان کردستان در سندج حضور یافت و به درددل ها و دغدغه های نخبگان شاهد و ایثارگر استان گوش داد.

مشاور ایثارگران در ادارات از میان جامعه هدف باشد

جمال شهسواری فرزند و برادر شهید در این نشست گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)عنایت ویژه ای به خانواده شهدا دارند، لذا کارگزاران نظام نیز باید با همان نگاه ویژه به جامعه ایثارگری توجه داشته باشند و از رهبری الگو بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مشاور امور ایثارگران باید از میان جامعه ایثارگری باشد، افزود: این امر در استان در برخی از ادارات اجرایی شده اما در بیشتر ادارات این جایگاه فقط در حد نصب تابلو باقی مانده است.

این فرزند شهید ادامه داد: نخبگان جامعه ایثارگری کردستان به ویژه در حوزه پزشکی منحصر بفرد و سرآمد هستند اما در زمینه های مختلف با مشکلاتی مواجه هستند و نیاز به توجه جدی تری از سوی مسئولان دارند.

شهسواری یادآور شد: جامعه ایثارگری در اتفاقات اخیر و اغتشاشات نیز با بیشترین تخریب را از سوی ضد انقلاب مواجه شدند؛ لذا از کارگزاران نظام انتظار دارند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

مسکن و اشتغال دغدغه جدی ایثارگران

اردشیر رحمانی یکی از نخبگان کردستانی نیز خواستار رسیدگی به مشکلات حوزه مسکن و اشتغال شد و گفت: در قانون ایثارگران هیچ‌گونه تسهیلاتی برای حمایت از کارآفرینی در نظر گرفته نشده است، در حالی که اگر بخواهیم در حوزه اشتغال کار کنیم باید کارآفرینی تقویت شود.

وی با اشاره به تسهیلات خود اشتغالی تبصره ۱۶، اظهار کرد: در این زمینه بنیاد شهید جزو گروه ۲ است و تاکنون یک ریال از این تسهیلات نیز جذب نشده است، ضمن اینکه این میزان تسهیلات جوابگوی اشتغال و کارآفرینی نیست.

این نخبه کردستانی همچنین بر واگذاری اراضی ملی به ایثارگران در قالب اشتغالزایی و استفاده از ایثارگران در ادارات تاکید کرد و افزود: قانون جامع ایثارگری، ماده‌ای مبنی بر اینکه "ایثارگران فرزندان خود را جایگزین کنند"، دارد که در استان انجام نمی شود.

مهارت آموزی وارد بدنه بنیاد شود

"مقیمی" یکی دیگر از نخبگان کردستانی و عضو بنیاد ملی نخبگان نیز اظهار کرد: فرآیند بنیاد قدیمی شده، و این مساله معضلی است که متولیان این نهاد با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی نیز مساله اشتغال را یکی از مشکلات جدی جامعه ایثارگری اعلام کرد و گفت: در زمینه رفع این مشکل می‌توان به مهارت آموزی روی آورد در حالیکه این حوزه مغفول مانده است.

این نخبه کردستانی با بیان اینکه رهبری نگاه ویژه ای به نخبگان دارند و مسئولان هم باید در این زمینه از ایشان الگو بگیرند، اضافه کرد: انتظار می رود ادارات و دستگاه های اجرایی در پست‌های مدیریتی و جایگاه های دیگر از نخبگان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جایگاه بنیاد نسبت به گذشته تضعیف شده است، تاکید کرد: در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مصوبه‌ای برای ارتقای جایگاه بنیاد وجامعه هدف در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دغدغه های و مطالبات جامعه ایثارگری با جدیت دنبال می شود و دولت و مجلس نیز با نگاه ویژه ای به این قشر توجه دارند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود با یکی از جانبازان ۷۰ درصد استان و همچنین خانواده یکی از شهدای امنیت استان دیدار و دغدغه ها و مشکلات آنان را شنید.