دزفول- ایرنا- اهالی کوی مدرس دزفول روز پنجشنبه در جریان افتتاح سالن چند منظوره ورزشی شهدای فتح المبین، مشکلات خود را در حضور وزیر راه و شهرسازی بیان و خواستار رفع مشکلات شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در جریان سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به شهرستان دزفول با حضور در کوی مدرس دزفول سالن چند منظوره ورزشی شهدای فتح المبین را افتتاح کرد.

این سالن ورزشی چند منظوره در ۲ هزار متر مربع مساحت و یکهزار و ۴۰۰ متر زیربنا و در اختیار اهالی گذاشته شد.

نکته متفاوت این افتتاحیه، نوشتن نامه های فراوان از مشکلات اهالی این منطقه محروم دزفول و بیان کمبودها و مطالبات به وزیر راه و شهرسازی بود.

یکی از اهالی کوی مدرس دزفول با بیان مشکلاتش به خبرنگار ایرنا گفت: کرایه نشین هستم و با وجود بیماری، مجبورم برای تامین معاش خانواده ام به عنوان کارگر روزمزد کار کنم تا روزانه ۱۵۰ هزار تومان دریافت کنم.

ماه سلطان فرخوند افزود: پسرم باید در کلاس هفتم تحصیل کند ولی بخاطر نداشتن کرایه خانه ترک تحصیل کرده تا بتواند درآمدی داشته باشد.

نداشتن کولر، نداشتن مسکن و اجاره ماهیانه مسکن از جمله مشکلاتی است که این بانو بیان می کند و خواستار پیگیری مشکلات مالی خانواده اش از طرف مسوولان است .

رحیمی یکی از اهالی کوی مدرس دزفول، مشکل این منطقه را امکانات نمی داند و می گوید: انتظار داریم که مسوولان این شهرستان به مناطق بختیاری نشین نیز توجه کنند.

وی افزود: می خواهیم زمان های مناسب برای استفاده شهروندان از این سالن ورزشی به اهالی کوی مدرس اختصاص داده شود.

یکی دیگر از اهالی کوی مدرس نیز اظهار کرد: خیابان های کوی مدرس نیازمند آسفالت شدن است و انتظار داریم این اتفاق زودتر انجام شود.

نامه های مردمی پاسخ داده می شود

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به انبوه نامه های مردمی از کوی مدرس دزفول گفت: نامه های مردمی پیگیری و پاسخ داده می شود.

مهرداد بذرپاش افزود: به عنوان برادر کوچکتر تان کم نمی‌گذاریم اگر اقدامی در راستای حل مشکلی انجام نشود؛ بنابراین قطعا امکان پذیر نبوده است.

وی گفت: به خود می‌بالیم که خادم مردم سلحشور دزفول و جوانان صمیمی و دوست داشتنی آن باشیم .

بذرپاش در خصوص حل مشکل مسکن نیز اظهارکرد: از زمین هایی که متعلق به دولت است برای ساخت مسکن استفاده می شود، تلاش داریم از ظرفیت تمام نهاد ها نیز در این خصوص استفاده شود تا سرعت ساخت بالا برود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اولویت ما پیگیری برای تامین زمین و منابع مورد نیاز برای انجام ساخت واحدها است.

وی گفت: سازمان بازآفرینی شهری در کوی مدرس دزفول فعال شده و آسفالت کوچه و خیابان ها در ۲ ماه آینده انجام می شود.

به گفته بذرپاش، چند محله هدف دیگر نیز در دزفول وجود دارد که پیگیری و تحت عنوان بازآفرینی، زیرساخت های آنها با همکاری شورا و شهرداری بهبود خواهد یافت.

آیت الله رییسی و تعدادی از اعضای هیات دولت، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جشن احیای ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده خوزستان روز پنجشنبه با حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم با صرف هفت هزار میلیارد تومان در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن راه آهن اهواز اندیمشک، افتتاح طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، افتتاح طرح‌های آبرسانی به چند روستا و بازدید مانیتورینگ از طرح انتقال آب غدیر، افتتاح پالایشگاه هویزه، دیدار با مردم اهواز، اندیمشک و شادگان و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به خوزستان است.