خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل دفتر پژوهش‌های مدیریت بحران کشور گفت: ۹۰ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور نیازمند اجرای طرح آبخیزداری است که در ۳۰ میلیون هکتار از این عرصه‌ها طرح آبخیزداری آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "احسان علیپوری" روز پنجشنبه در نشست بررسی و شناسایی مناطق بحرانی سلسله در دفتر فرماندار این شهرستان ، با تاکید بر لزوم شناسایی مناطق بحرانی شهرستان سلسله جهت تخصیص اعتبار افزود: اجرای طرح های آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب و تغذیه سفره های زیرزمینی در ۳۰‌ میلیون هکتار آغاز شده و استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به حساسیت های ویژه این منطقه به عنوان پایلوت اجرای این طرح ها انتخاب شده است.

️علیپوری تصریح کرد: تا زمانی که مشکلات آبخیزداری در کشور مرتفع نشود، مشکلات ناشی از سیلاب و کمبود آبهای زیرزمینی برای توسعه و رونق بخش کشاورزی را خواهیم داشت.

"میلاد شرفی" فرماندار سلسله نیز با اشاره به اینکه بسیاری از پل های استان لرستانن پس از سیلاب سال ۹۸ هنوز بازسازی نشده و موقتی هستند، افزود: در شهرستان سلسله نیز وضعیت برخی از پل ها نامناسب بوده و ضروری است که هرچه سریعتر بازسازی و تکمیل شوند.

️وی با اشاره به اینکه شهرستان سلسله در بالادست آب های روان قرار دارد و منشا رواناب های سطحی است، بیان کرد: چنانچه این رواناب ها در بالادست کنترل شود، مناطق پایین دست استان نیز مشکلی نخواهند داشت.

️وی با بیان اینکه شرایط ساخت سد معشوره را باید از دیدگاه مدیریت بحرانی نگاه کرد، عنوان کرد: اگر سد معشوره احداث شود، سیلاب های پلدختر و کشکان رود هم مدیریت می شوند.

️شرفی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد روستاهای سلسله در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها قرار دارند، افزود: در شهر الشتر مرکز شهرستان نیازمند احداث پنج کیلومتر کانال هستیم تا خطرات سیل از این شهر دور شود.

️فرماندار سلسله با اشاره به اینکه چندروستای منطقه زنگیوند فیروزآباد مشکل فرونشست زمین دارند، افزود: پل زنگیوند باید بازسازی و تکمیل شود تا ارتباط چندین روستای منطقه قطع نشود.