شهرکرد- ایرنا- ستاد هماهنگی راهپیمایی اربعین حسینی استان چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در نشستی با حضور روسای کمیته‌های ۱۱ گانه این ستاد فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار و رییس ستاد اربعین حسینی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: حضور گسترده مردم استان و کشور در راهپیمایی اربعین بار دیگر توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کرد و پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیت بیشتری در این رویداد مهم بین‌المللی شرکت کنند.

غلامعلی حیدری مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز راهپیمایی اربعین حسینی دانست و گفت: زیبایی این حماسه پرشور به مردمی بودن آن است و در این رویداد مسلمانان و شیعیان با وحدت بین قلب‌های خود حول محور امام حسین(ع) دژ محکمی در برابر دشمن می‌سازند.

وی با تاکید بر بسترسازی مناسب برای ارائه خدمات به زائران کربلای حسینی در راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه مشارکت‌های مردمی در این خصوص بهره گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با آسیب‌شناسی برنامه‌ سال‌های گذشته و تلاش برای رفع آن می‌توان در خدمات‌رسانی به مردم موثرتر واقع شد.

حیدری حمل و نقل و جابه‌جایی زائران را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: توصیه می‌شود تا از ناوگان فرسوده استفاده نشود و بر نرخ‌گذاری بلیت‌ها و نظم در ترددها نظات ویژه‌ای شود.

رییس ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری افزود: تبلیغ حجاب اسلامی و معرفی ظرفیت های استان به زائران کشورهای دیگر موضوعی است که می‌توان از ظرفیت موکب‌های خود در مسیر راهپیمایی بهره گرفت.

لزوم هماهنگی بین کمیته‌ها برای خدمات رسانی مطلوب به زائران حسینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست افزود: یکی از رویدادهای مهمی که سال‌هاست برگزار می‌شود مراسم اربعین حسینی است و باید از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این راهپیمایی بزرگ بهره گرفت.

محسن حسین‌میرزایی افزود: به واسطه اهمیت موضوع و خدمات‌رسانی بهتر به زائران، امسال ستاد اربعین حسینی زودتر تشکیل شده است و تلاش می‌شود با ایجاد هماهنگی بین کمیته‌ها بتوان خدمات شایسته‌ای به زائران ارائه کنیم.

به گزارش ایرنا، همه ساله جمعیت چند میلیونی از سراسر جهان در ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان به عراق عزیمت می‌کنند و مسیر نجف تا کربلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.