زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرمانداران با برگزاری جلسات کاربردی، مشکلات جاده‌ای حوزه استحفاظی خودشان را با جدیت پیگیری و حل کنند گفت: نقاط حادثه خیز استان شناسایی و پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار برای رفع این نقاط انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هر مسوولی در هر جایگاه و مسوولیتی وظیفه دارد و باید به شدت تلاش کند تا مردم کمتر آسیب ببینند.

وی افزود: فرمانداران به طور ویژه مشکلات و موانع جاده‌ای را در حوزه استحفاظی شان پیگیری و برای رفع مشکلات جاده‌ای تلاش کنند چرا که از دست دادن جان انسان و داغدار شدن یک خانواده آسیب‌های بزرگ روحی، روانی و مالی را هم به خانواده‌ها و هم به کشور وارد می‌کند و فرمانداران در این زمینه مسوولیت سنگینی بر دوش دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از سویی همه فرمانداران و مسوولان باید با هم هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشند چرا که با هم‌افزایی و هماهنگی امور به پیش می‌رود و مشکلات برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه شورای حمل و نقل و ترافیک باید مصوبات هر جلسه را پیگیری کند و مشخص شود کدام دستگاه اجرایی مصوبات را اجرا نکرده و یا در این امر کوتاهی کرده است.

کرمی تاکید کرد: مصوبات هر جلسه باید قبل از برگزاری جلسه بعدی به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه روند برگزاری جلسات به شکلی باشد که از وقوع حوادث بعدی پیشگیری کند، افزود: در جلسات و نشست‌های برگزار شده باید گزارشات کاربردی ارائه شود و آمار ارائه شده، علت تصادفات و آسیب‌ها و اشکالاتی که باعث تصادفات می‌شود بررسی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده‌ای مسوول هستند و باید مشخص شود که علت تصادفات در کدام یک از موارد دخیل از جمله حوزه آموزش‌های ارائه شده به مردم، ارائه گواهینامه و یا زیرساخت جاده‌ها و نقاط حادثه خیز است.

وی عنوان کرد: حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیز بسیار مهم است و همه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسوولیت دارند و اگر آسیبی وجود دارد باید آموزش‌ها به طور مکرر تکرار و سختگیری های لازم انجام تا به فرهنگ تبدیل شود.

کرمی اظهارداشت: در حوزه حمل و نقل ریلی، توسعه حمل و نقل هوایی و زمینی همزمان باید به پیش برویم.

وی گفت: مجموعه های بین راهی باید راه اندازی شوند و در کنار آن هر مجموعه که بیشتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد امتیاز پمپ بنزین به آن ارائه شود.