اهواز ایرنا- وزیر راه و شهرسازی احداث ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان خوزستان را از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه را تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایرنا مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح ۴۴.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی استان خوزستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به توسعه استان خوزستان اظهار کرد: احداث ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه با اینکه نیازمند منابع زیادی است،اما در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر در مسیر رامهرمز به رامشیر بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و قرارگاه خاتم انجام می‌شود.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه استان خوزستان بیان کرد: بخش زیادی از بار کشور از بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور توزیع می‌شود که ترانزیت بین‌المللی را در این منطقه رقم می‌زند اما برخی راه‌های استان خوزستان در تراز این میزان ترانزیت نیست. و برای تسهیل در ترانزیت توسعه شبکه بزرگاهی استان حائز اهمیت است.

بذرپاش ادامه داد: تلاش می‌کنیم ۳۰۰ کیلومتر از این بزرگراه را تا پایان دولت به نتیجه برسانیم و از این طریق سهم قابل قبولی در توسعه شبکه بزرگراهی این استان که اثر مستقیم در توسعه امنیت، اقتصاد، تجارت و ... دارد، ایفا کنیم.

وی در پایان با اشاره به عقب ماندگی‌های استان در حوزه نهضت ملی مسکن، تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی را از برنامه های وزارتخانه متبوع خود در خوزستان عنوان کرد و گفت: در مجموع در استان برای ۵۰ هزار واحد زمین تامین شده است. اما برخی شهرها مثل ایذه، باغملک، رامهرمز و ... به خاطر کمبود زمین عقب ماندگی دارند که در شورای مسکن این موارد را بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور در دومین سفر خود به استان خوزستان، صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد این استان شد شد و مورد استقبال استاندار، جمعی از مسئولین استانی، نخبگان و عشایر قرار گرفت.