ارومیه - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه بدنبال آرامش در شهر و مدیریت شهری هستیم موارد مرتبط به مصلحت شهر را تصمیم گیری می‌کنیم، گفت: معتقدیم نباید اجازه داد مسایل سیاسی و حاشیه‌ها ماموریت اصلی شوراها را تحت شعاع قرار دهد.

نقی کریمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن تأکید بر ارتقای جایگاه شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها از نظر قانون اساسی بسیار خوب است اما دولت وقت در زمان ایجاد نهاد شوراها در این خصوص سیاسی عمل کرد تا اکنون جایگاه ضعیفی داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: مطابق قانون اساسی، سیاست‌ شوراها در خدمت به شهر است لذا نباید تبدیل و محدود به شورای شهرداری شوند.

وی با بیان اینکه اکنون شوراها تبدیل به شورای شهرداری‌ها شده‌ایم، افزود: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ مورد شرح وظایف دارند و به تبع آن شوراهای شهر نیز دستشان باز است چون تمامی عملکرد درآمد و هزینه‌ها باید مصوب شورای شهر باشد پس اختیارات بسیار بالایی دارند.

کریمی ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی شوراها اضافه کرد: شوراها اختیارات بسیار خوبی در راستای خدمتگزاری به مردم دارند و باید از آن برای خدمت رسانی نهایت استفاده را ببرند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با تأکید بر توسعه شهرستان ارومیه و تمامی بخش ها و شهرهای تابعه آن یادآور شد: هیچ راهی به جز جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه و آبادانی شهرستان نداریم.

۹ اردیبهشت سالروز تاسیس نهاد شورا، روز ملی شوراها نامگذاری شده است.